Live Breaking News & Updates on Oded kattash doron

Stay informed with the latest breaking news from Oded kattash doron on our comprehensive webpage. Get up-to-the-minute updates on local events, politics, business, entertainment, and more. Our dedicated team of journalists delivers timely and reliable news, ensuring you're always in the know. Discover firsthand accounts, expert analysis, and exclusive interviews, all in one convenient destination. Don't miss a beat — visit our webpage for real-time breaking news in Oded kattash doron and stay connected to the pulse of your community

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי
one.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from one.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Miami , Florida , United-states , Ashkelon , Hadarom , Israel , Iran , Washington , Cleveland , Ohio , Hapoel , Minnesota

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי


מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי
העימותים עם הנהלת מכבי בצעירותו, המחמאה מקובי, קרב השלשות מול קרי והחזרה לישראל - סיכום קריירה של הילד מיבנה, שניפץ כל תקרת זכוכית אפשרית
עומרי כספי (גרפיקה: ניסים ימין)
קריירת הכדורסל המפוארת של עומרי כספי, ילד הפלא מיבנה שפרץ את הגבולות והפך לישראלי הראשון בהיסטוריה המשחק ב-NBA, הגיעה היום לסיומה. בגיל 33, ולאחר 16 שנים כמקצוען, כספי עשוי להודיע היום (ראשון) על פרישה במסיבת עיתונאים מיוחדת. בכל מקרה, הוא הותיר רבים מאיתנו עם זיכרונות שנחרטו לעד בדברי הימים של הספורט הישראלי.
הקריירה של כספי ידעה עליות ומורדות, וכללה 10 עונות בליגה הטובה בעולם, 588 משחקים (145 בחמישייה), 4,642 נקודות, 2,355 ריבאונדים, 662 אסיסטים, 493 שלשות וטבעת אליפות אחת יוקרתית. לאורך השנים שלו בארה”ב, הפורוורד הישראלי שיחק לצד ונגד הכוכבים הגדולים ביותר שיש למשחק להציע ועורר בקרב אנשים רבים השראה וחזון. הוא גרם לכול ילד להאמין שהחלום הגדול ביותר אפשרי, ובאמצעות עבודה קשה ניתן להגשים אותו.
עומרי כספי מטביע (איציק בלניצקי)
בדרך לליגה הטובה בעולם עוצרים בכפר בלום
“אמא ואבא, אני מבטיח לכם שאני אגיע ל-NBA, אשחק כאן ואתם תבואו ותראו את המשחק”. את משפט זה אמר
כספי בשנת 2001 בעת ביקור ב”מכה של הכדורסל” – אולם המדיסון סקוור גארדן. כספי, שגדל והתחנך בעיר יבנה, אותר כבר בגיל צעיר ככישרון גדול ובגיל 13 עבר לשחק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. את משחק הבכורה שלו בבוגרים ערך באולם העירוני באשקלון אי שם באוקטובר 2005 ובאותו הערב גם קלע את הנקודות הראשונות שלו וזכה לקריאות עידוד מקבלני השושלת הגדולה של מכבי ת”א מתחילת העשור הראשון במילניום הנוכחי. באותה עונה, כספי בן ה-17 זכה לקרדיט ממאמנו, פיני גרשון, בעיקר במשחקים בהם הצהובים הביסו בקלילות בליגה. הוא שיחק 19 משחקים בהם קלע 4.7 נקודות ב-10.3 דקות בממוצע.
פיני גרשון - המאמן הראשון של עומרי כספי בבוגרים (יעל מרגלית)
בעונת 2006/07 עומרי נשלח לעונת התחשלות בהפועל גליל עליון, שם צבר דקות משחק משמעותיות והפך בגיל 18 בלבד לאחד הישראלים הבולטים בליגת העל. הוא דורג רביעי בטבלת מלכי הסלים (הישראלים) עם 11.2 נקודות בממוצע והצית את הדמיון בנוגע לעתידו המזהיר. באותה שנה הוא השתתף בטורניר של ‘נייקי’ בו שיחק לראשונה עם הכוכבים הגדולים של אירופה וארה”ב עוד טרם הגיעו ל-NBA. באותו משחק נטלו חלק דריק רוז, קווין לאב, ניקולאס באטום, ושחקנים נוספים שהגיעו בהמשך לליגה הטובה בעולם.
עומרי כספי במדי גליל עליון (אלי גבעוני)
בקיץ 2007, כספי שב למכבי ת”א, אך במהלך העונה נרשמו עימותים בין אביו שמעון להנהלה, מכיוון שלא היה מרוצה מהמעמד של בנו בקבוצה. עומרי החזיק באותה העת בסעיף מיוחד בחוזהו המשחרר אותו בתום העונה אם איננו בין 8 המובילים בעמודת מקבלי הדקות בקבוצה, ובשלבים הראשונים תחת עודד קטש, הוא היה רחוק מכך. לכן, אביו טען כי "קטש מפחד שיגדל שחקן טוב ממנו” ואיים כי בנו לא יתייצב לאימונים. מספר ימים לאחר מכן עודד התפטר לאור התוצאות המאכזבות.
עומרי כספי לא מאמין (ניר בוקסנבאום)
לאחר שהרוחות נרגעו וצביקה שרף מונה למאמן הקבוצה, כספי החל להראות ניצוצות גם ביורוליג. במשחק הראשון של המאמן הוותיק על הקווים הוא הגיע לראשונה בקריירה לספרות כפולות. בהמשך, הוא גם רשם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים בסדרת רבע הגמר מול ברצלונה בפלאו בלאוגרנה. לאחר אותו משחק מניותיו של השחקן הישראלי הצעיר עלו וההבנה כי יוכל להיבחר בדראפט החלה להתגבש. כספי בילה עונה נוספת במכבי ת”א בה הפך לבורג עוד יותר משמעותי בקבוצה הצהובה, ובסופה נרשם לדראפט ה-NBA.
הבחירה ההיסטורית בסיבוב הראשון
ההחלטה של כספי להירשם לדראפט ה-NBA נבעה ככל הנראה מלקחי העבר של עודד קטש ודורון שפר, שהחליטו לחכות עם החלום ולקוות לקבל את ההזדמנות בזמן המתאים. מיד לאחר תום עונת 2008/09 הוא המריא למחנות אימונים בארצות הברית במטרה להרשים את קבוצות ה-NBA כדי להגשים את החלום ולהיבחר בסיבוב הראשון.
עומרי כספי ממריא למחנה טרום דראפט (יעל מרגלית)
ב-25 ביוני 2009 נרשמה היסטוריה במדינת ישראל. דייויד סטרן עלה לבמה ואמר את המשפט הבא: “בבחירה ה-23 בדראפט ה-NBA לשנת 2009, סקרמנטו קינגס בחרה בעומרי כספי מרחובות ישראל ומכבי תל אביב”.
באותו דראפט מפורסם נבחרו כמה מהכוכבים הגדולים ביותר שידע המשחק. בלייק גריפין נבחר ראשון, ג’יימס הארדן שלישי, סטפ קרי שביעי ודמאר דרוזן תשיעי. אחרי עומרי נבחרו שחקנים שרשמו ציוני דרך יפים לאורך הקריירה שלהם כמו דני גרין, שנבחר רק במקום ה-46 והיה שותף לשלוש אליפויות בשלוש קבוצות שונות, ופטי מילס, שנבחר במקום ה-55 וזכה באליפות עם סן אנטוניו.
דייוויד סטרן בדראפט 2009 (רויטרס)
הצעדים הראשונים בליגה של הגדולים
באוקטובר 2009 החומה נפרצה. עומרי כספי ערך את הופעת הבכורה ב-NBA והפך לנציג הישראלי הראשון בליגה הטובה בתבל. באותו משחק, הפורוורד הישראלי הצעיר שלח מסר ברור למאמנו, פול ווסטפאל, כאשר הרשים וקלע 15 נקודות, בעוד שמן העבר השני ג’יימס הארדן סיים עם 5 נקודות בלבד.
למעשה, קבוצתו – סקרמנטו קינגס, הייתה קבוצה שהתפרקה מנכסיה ועונה לפני כן רשמה את המאזן הגרוע בליגה. בכך, כספי מצא עצמו נטול כוכבים דומיננטיים המחזיקים את הכדור לאורך רוב ההתקפות (ראו ערך וושינגטון). עבור הישראלי הצעיר זה היה מצב אידאלי ובתוך חודשיים הוא “קנה את מקומו” בחמישייה.
גם הכוכבים הגדולים בעולם לא התעלמו מנוכחתו של הישראלי הראשון אי פעם בליגה.
קובי בראיינט אמר עליו במהלך עונת הרוקי: “אני חושב שהוא הפתעה גדולה עבור סקרמנטו, כשהם בחרו אותו הם לא ידעו כמה טוב הוא ישחק, אני חושב שהולך לו מדהים”.
עומרי כספי וקובי בראיינט (רויטרס)
במהלך עונת הראשונה כספי כבש פסגה נוספת – הופעה במשחק הרוקיז המסורתי באולסטאר של ה-NBA. גם במשחק הזה הוא פתח בחמישייה ואף קלע 13 נקודות. בהפסקה הראשונה של המשחק שודרה כתבה מיוחדת על הפורוורד הישראלי, שזכה למחמאות ממאמנו בקינגס, פול ווסטפאל.
כספי סיים עונת רוקי מוצלחת במיוחד בה היה מנקודות האור הבודדות בסגל הקבוצה מבירת קליפורניה. הוא קיבל 25.1 דקות בממוצע וסיים שביעי מבין הרוקיז  בנקודות למשחק (10.3) – מעל ג’יימס הארדן, דמאר דרוזן, ג’רו הולידיי וסרג’ איבקה. למרות זאת, הוא פספס את חמישיית הרוקיז השנייה.
עמרי כספי (רויטרס)
בעונתו השנייה בליגה, הציפיות עלו וסקרמנטו ביצעה שינויים אשר מעט פגעו במעמדו. הוא פתח בחמישייה ב-27 מתוך 71 המשחקים בהם שותף ובחצי השני שלא העונה לא הרבה לשחק ואף יצא מהרוטציה של ווסטפאל. הוא רשם 8.6 נקודות ואסף 4.3 ריבאונדים ב-24 דקות בממוצע למשחק, ובתום העונה מצא לעצמו בית חדש כאשר נשלח בטרייד לקליבלנד.
המעבר לאוהיו, יוסטון והפריחה המחודשת בסקרמנטו
הקאבלירס באותה העת ניסו “להשתקם מההריסות” שהותיר אחריו לברון ג’יימס, שעזב למיאמי היט. בקבוצה מאוהיו, הוא בילה במשך 2 עונות, שיתף פעולה עם קיירי אירווינג בתחילת דרכו בליגה, ומעמדו דעך עם הזמן. במהלך התקופה הוא קלע 5.9 נקודות ב-17.1 דקות בממוצע. 
עומרי כספי במדי קליבלנד (רויטרס)
בקיץ 2013 חתם כספי ביוסטון רוקטס, שהייתה למעשה הקבוצה הראשונה בקריירה שלו ששאפה להצליח “כאן ועכשיו”. יחד איתו, שיחקו גם ג’יימס הארדן, דווייט הווארד, צ’נדלר פארסונס וג’רמי לין. הישראלי היה חלק מהרוטציה בעונה הסדירה ואף קיבל 18.1 דקות בממוצע, בהן תרם 6.9 נקודות, אך נמחק לחלוטין כאשר הקבוצה הגיעה לפלייאוף מהמקום הרביעי במערב והפסידה 4:2 לפורטלנד בסיבוב הראשון. העובדה שלא קיבל אפילו שנייה לאורך כל ששת המשחקים האלו, ליוותה אותו בהמשך הקריירה.
בעונת 2014/15 כספי שב לקבוצה הראשונה שלו בקריירה – סקרמנטו קינגס, לאחר שנים בהן חווה תסכולים, אך באותה נשימה גם הוכיח כי הוא שחקן לגיטימי ב-NBA. בקבוצה הסגולה-לבנה, זכה הישראלי לעדנה מחודשת ולקראת סוף העונה הראשונה קלע שיא קריירה של 31 נקודות באחוזים מצוינים (כולל 4 מ-6 מהשלוש) מול מינסוטה. למעשה, הוא ניפץ שיא קריירה שרשם יותר מחמש שנים לפני כן – בעונת הרוקי שלו.
עומרי כספי שומר על דוראנט (רויטרס)
קרב “היריות” הבלתי נשכח מול קרי
לאחר העונה הנהדרת במדי הקינגס, כספי זכה לחוזה משופר (6 מיליון דולר לשנתיים) בקבוצה מבירת קליפורניה. מעמדו בקבוצה השתדרג והוא זכה ל-27.2 דקות בממוצע למשחק. עונת 2015/16 האירה פנים לנציג הישראלי בארה”ב והפכה לטובה בקריירה שלו עם 11.8 נקודות בממוצע ו-40.9% מחוץ לקשת.
האירוע הזכור ביותר מאותה עונה, וככל הנראה מכל הקריירה שלו, הוא קרב השלשות המפורסם מול קרי. בדצמבר 2016  גולדן סטייט, האלופה המכהנת בזמנו, אירחה את סקרמנטו למשחק עונה סדירה, בשיאו של הטירוף סביב קרי. הכוכב רשם הצגה טיפוסית עם 46 נקודות, אולם קיבל תחרות מפתיעה במיוחד: כספי צלף שבע שלשות במחצית הראשונה וסיים את המשחק עם 36 נקודות – שיא קריירה. במהלך אותו משחק, ברבע השני, השניים נקלעו לקרב יריות מהפנט מחוץ לקשת, כשאף אחד מהשניים פשוט לא היה יכול להחטיא. באותם רגעים היה נדמה שמדובר במשחק אחד על אחד של כספי מול קרי, ולא בין סקרמנטו לגולדן סטייט. והקהל, הוא פשוט נכנס לאקסטזה. 
כספי אמר בסיום: "הייתי כל כך בזון, שהרגשתי שאקלע גם אזרוק מהחצי". גם
 קרי
נדרש להתייחס למלחמת השלשות הפרטית שניהל עם הישראלי והודה: "זה לא היה כיף". העיתונאים לא התעלמו מהתצוגה ו
דני לירוקס כתב במהלך המשחק: "כספי במוד אלוהי. בקצב הזה עוד יבנו פסל שלו מחוץ לאולם של סקרמנטו".
הפציעות שפגמו בנסיקה וטבעת האליפות ההיסטורית
המזל הרע של כספי החל לרדוף אותו דווקא לאחר עונת השיא בקריירה. ב-2016/17 הוא קיבל קרדיט פחות נרחב מהמאמן דייב ייגר וגם סבל ממספר פציעות. בחודש פברואר של אותה עונה כספי נכלל בטרייד שבמרכזו עמד דמרקוס קאזינס, הסנטר של סקרמנטו, שנשלח יחד עם הישראלי לניו אורלינס. בבירת הג’אז, כספי שבר את האגודל בהופעת הבכורה וכתוצאה מכך נופה מהסגל. את העונה המשונה הוא סיים במינסוטה ורשם 13 הופעות בהן קלע 3.5 נקודות בממוצע.
על אף העונה הקשה שחווה, בוב מאיירס והצוות שלו בגולדן סטייט הביעו אמון בישראלי ובחרו לצרף אותו לסוללת הכוכבים בתור שחקן משלים. הפורוורד הישראלי השלים תשעה חודשים במדי הווריירסת במהלכם שיחק 53 פעמים, עלה שבע פעמים בחמישייה ורשם ממוצעים של 5.7 נקודות, 3.8 ריבאונדים ואסיסט אחד ב-14 דקות למשחק.
עומרי כספי במדי גולדן סטייט (רויטרס)
לצערו, הוא שוב נפצע, הפעם בקרסולו ורגע לפני הפלייאוף שוחרר על מנת לפנות מקום לחוזה החדש של קווין קוק. בשל העובדה ששוחרר אחרי 1 במרץ, כספי לא היה יכול לחתום בקבוצה שמתמודדת בפלייאוף. בתום העונה גולדן סטייט זכתה בתואר וכספי קיבל טבעת אליפות לאור החלק שלו עבור הקבוצה מאוקלנד באותה עונה.
El Anillo reversible de Campeones 2018 de la #NBA entregado ayer a los @warriors de Golden State.
The reversible Ring of Champions 2018 #NBA delivered yesterday to the Golden State @warriors@warriors_es
בקיץ 2018 כספי חתם בממפיס, שהייתה התחנה האחרונה שלו בקריירת ה-NBA. במהלך העונה הזו החלו הכאבים בברך (שהתעצמו במכבי תל אביב), שהובילו לניתוח שגרם לשחרורו ולסיום דרכו בליגה הטובה בעולם, לאחר 10 שנים מופלאות בהן חרך את הפרקטים באולמות היוקרתיים ביותר.
עומרי כספי נפצע (רויטרס)
האירועים החריגים והנתון שירדוף אותו לעד
הקריירה של עומרי כספי ב-NBA איננה רוויה סקנדלים ותקריות אשר הרעידו את מדורי הרכילות והאתרים, אמנם נרשמו כמה אירועים בהם היה מעורב, ולעתים גם בעל כורחו. ב-2010 אלמונים ריססו צלב קרס על שלטי חוצות שנשאו את דיוקנו בעיר סקרמנטו. הישראלי התייחס לאירוע האנטישמי החריג ואמר: "נפגעתי כשהבנתי שעוד יש אנשים כאלה". התנועה נגד השמצה בארצות הברית הציעה 2,000 דולר לכל מי שיספק מידע ורמזים על הנושא.
צלב הקרס שרוסס על דיוקנו של כספי (מערכת ONE)
באירוע אחר, פול פירס דחף את כספי לעבר הקהל שישב מתחת לסל והאחרון נחת על ילדה קטנה שישבה שם ופרצה בבכי מבהלה. לאחר המקרה, ניסה כספי לנחם את הילדה, ואף הזמין אותה למתחם הקבוצה והעניק לה "מתנת ניחומים" – בובה של אלזה מ"לשבור את הקרח".
כספי והילדה שהעניק לה "פרס ניחומים" (פייסבוק)
ב-2019, עת ששיחק בממפיס, נקלע כספי לוויכוח עם גארת טמפל, מכר ותיק ששיתף עימו פעולה בשתי קדנציות שונות בסקרמנטו, שהתלהט מהר מאוד והפך לעימות פיזי, שדרש הפרדה בין השניים. הישראלי התייחס לתקרית ואמר: “כולנו רוצים לכוון את הספינה בכיוון הנכון. זה מה שזה”.
. @memgrizz F Omri Casspi speaks on the locker room incident that happened last night:
“We all want to direct the ship in the right direction. It is what it is.” pic.twitter.com/CUh9lFMh0m

Miami , Florida , United-states , Ashkelon , Hadarom , Israel , Iran , Washington , Cleveland , Ohio , Hapoel , Minnesota

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי


מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי
העימותים עם הנהלת מכבי בצעירותו, המחמאה מקובי, קרב השלשות מול קרי והחזרה לישראל - סיכום קריירה של הילד מיבנה, שניפץ כל תקרת זכוכית אפשרית
עומרי כספי (גרפיקה: ניסים ימין)
קריירת הכדורסל המפוארת של עומרי כספי, ילד הפלא מיבנה שפרץ את הגבולות והפך לישראלי הראשון בהיסטוריה המשחק ב-NBA, הגיעה היום לסיומה. בגיל 33, ולאחר 16 שנים כמקצוען, כספי עשוי להודיע היום (ראשון) על פרישה במסיבת עיתונאים מיוחדת. בכל מקרה, הוא הותיר רבים מאיתנו עם זיכרונות שנחרטו לעד בדברי הימים של הספורט הישראלי.
הקריירה של כספי ידעה עליות ומורדות, וכללה 10 עונות בליגה הטובה בעולם, 588 משחקים (145 בחמישייה), 4,642 נקודות, 2,355 ריבאונדים, 662 אסיסטים, 493 שלשות וטבעת אליפות אחת יוקרתית. לאורך השנים שלו בארה”ב, הפורוורד הישראלי שיחק לצד ונגד הכוכבים הגדולים ביותר שיש למשחק להציע ועורר בקרב אנשים רבים השראה וחזון. הוא גרם לכול ילד להאמין שהחלום הגדול ביותר אפשרי, ובאמצעות עבודה קשה ניתן להגשים אותו.
עומרי כספי מטביע (איציק בלניצקי)
בדרך לליגה הטובה בעולם עוצרים בכפר בלום
“אמא ואבא, אני מבטיח לכם שאני אגיע ל-NBA, אשחק כאן ואתם תבואו ותראו את המשחק”. את משפט זה אמר
כספי בשנת 2001 בעת ביקור ב”מכה של הכדורסל” – אולם המדיסון סקוור גארדן. כספי, שגדל והתחנך בעיר יבנה, אותר כבר בגיל צעיר ככישרון גדול ובגיל 13 עבר לשחק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. את משחק הבכורה שלו בבוגרים ערך באולם העירוני באשקלון אי שם באוקטובר 2005 ובאותו הערב גם קלע את הנקודות הראשונות שלו וזכה לקריאות עידוד מקבלני השושלת הגדולה של מכבי ת”א מתחילת העשור הראשון במילניום הנוכחי. באותה עונה, כספי בן ה-17 זכה לקרדיט ממאמנו, פיני גרשון, בעיקר במשחקים בהם הצהובים הביסו בקלילות בליגה. הוא שיחק 19 משחקים בהם קלע 4.7 נקודות ב-10.3 דקות בממוצע.
פיני גרשון - המאמן הראשון של עומרי כספי בבוגרים (יעל מרגלית)
בעונת 2006/07 עומרי נשלח לעונת התחשלות בהפועל גליל עליון, שם צבר דקות משחק משמעותיות והפך בגיל 18 בלבד לאחד הישראלים הבולטים בליגת העל. הוא דורג רביעי בטבלת מלכי הסלים (הישראלים) עם 11.2 נקודות בממוצע והצית את הדמיון בנוגע לעתידו המזהיר. באותה שנה הוא השתתף בטורניר של ‘נייקי’ בו שיחק לראשונה עם הכוכבים הגדולים של אירופה וארה”ב עוד טרם הגיעו ל-NBA. באותו משחק נטלו חלק דריק רוז, קווין לאב, ניקולאס באטום, ושחקנים נוספים שהגיעו בהמשך לליגה הטובה בעולם.
עומרי כספי במדי גליל עליון (אלי גבעוני)
בקיץ 2007, כספי שב למכבי ת”א, אך במהלך העונה נרשמו עימותים בין אביו שמעון להנהלה, מכיוון שלא היה מרוצה מהמעמד של בנו בקבוצה. עומרי החזיק באותה העת בסעיף מיוחד בחוזהו המשחרר אותו בתום העונה אם איננו בין 8 המובילים בעמודת מקבלי הדקות בקבוצה, ובשלבים הראשונים תחת עודד קטש, הוא היה רחוק מכך. לכן, אביו טען כי "קטש מפחד שיגדל שחקן טוב ממנו” ואיים כי בנו לא יתייצב לאימונים. מספר ימים לאחר מכן עודד התפטר לאור התוצאות המאכזבות.
עומרי כספי לא מאמין (ניר בוקסנבאום)
לאחר שהרוחות נרגעו וצביקה שרף מונה למאמן הקבוצה, כספי החל להראות ניצוצות גם ביורוליג. במשחק הראשון של המאמן הוותיק על הקווים הוא הגיע לראשונה בקריירה לספרות כפולות. בהמשך, הוא גם רשם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים בסדרת רבע הגמר מול ברצלונה בפלאו בלאוגרנה. לאחר אותו משחק מניותיו של השחקן הישראלי הצעיר עלו וההבנה כי יוכל להיבחר בדראפט החלה להתגבש. כספי בילה עונה נוספת במכבי ת”א בה הפך לבורג עוד יותר משמעותי בקבוצה הצהובה, ובסופה נרשם לדראפט ה-NBA.
הבחירה ההיסטורית בסיבוב הראשון
ההחלטה של כספי להירשם לדראפט ה-NBA נבעה ככל הנראה מלקחי העבר של עודד קטש ודורון שפר, שהחליטו לחכות עם החלום ולקוות לקבל את ההזדמנות בזמן המתאים. מיד לאחר תום עונת 2008/09 הוא המריא למחנות אימונים בארצות הברית במטרה להרשים את קבוצות ה-NBA כדי להגשים את החלום ולהיבחר בסיבוב הראשון.
עומרי כספי ממריא למחנה טרום דראפט (יעל מרגלית)
ב-25 ביוני 2009 נרשמה היסטוריה במדינת ישראל. דייויד סטרן עלה לבמה ואמר את המשפט הבא: “בבחירה ה-23 בדראפט ה-NBA לשנת 2009, סקרמנטו קינגס בחרה בעומרי כספי מרחובות ישראל ומכבי תל אביב”.
באותו דראפט מפורסם נבחרו כמה מהכוכבים הגדולים ביותר שידע המשחק. בלייק גריפין נבחר ראשון, ג’יימס הארדן שלישי, סטפ קרי שביעי ודמאר דרוזן תשיעי. אחרי עומרי נבחרו שחקנים שרשמו ציוני דרך יפים לאורך הקריירה שלהם כמו דני גרין, שנבחר רק במקום ה-46 והיה שותף לשלוש אליפויות בשלוש קבוצות שונות, ופטי מילס, שנבחר במקום ה-55 וזכה באליפות עם סן אנטוניו.
דייוויד סטרן בדראפט 2009 (רויטרס)
הצעדים הראשונים בליגה של הגדולים
באוקטובר 2009 החומה נפרצה. עומרי כספי ערך את הופעת הבכורה ב-NBA והפך לנציג הישראלי הראשון בליגה הטובה בתבל. באותו משחק, הפורוורד הישראלי הצעיר שלח מסר ברור למאמנו, פול ווסטפאל, כאשר הרשים וקלע 15 נקודות, בעוד שמן העבר השני ג’יימס הארדן סיים עם 5 נקודות בלבד.
למעשה, קבוצתו – סקרמנטו קינגס, הייתה קבוצה שהתפרקה מנכסיה ועונה לפני כן רשמה את המאזן הגרוע בליגה. בכך, כספי מצא עצמו נטול כוכבים דומיננטיים המחזיקים את הכדור לאורך רוב ההתקפות (ראו ערך וושינגטון). עבור הישראלי הצעיר זה היה מצב אידאלי ובתוך חודשיים הוא “קנה את מקומו” בחמישייה.
גם הכוכבים הגדולים בעולם לא התעלמו מנוכחתו של הישראלי הראשון אי פעם בליגה.
קובי בראיינט אמר עליו במהלך עונת הרוקי: “אני חושב שהוא הפתעה גדולה עבור סקרמנטו, כשהם בחרו אותו הם לא ידעו כמה טוב הוא ישחק, אני חושב שהולך לו מדהים”.
עומרי כספי וקובי בראיינט (רויטרס)
במהלך עונת הראשונה כספי כבש פסגה נוספת – הופעה במשחק הרוקיז המסורתי באולסטאר של ה-NBA. גם במשחק הזה הוא פתח בחמישייה ואף קלע 13 נקודות. בהפסקה הראשונה של המשחק שודרה כתבה מיוחדת על הפורוורד הישראלי, שזכה למחמאות ממאמנו בקינגס, פול ווסטפאל.
כספי סיים עונת רוקי מוצלחת במיוחד בה היה מנקודות האור הבודדות בסגל הקבוצה מבירת קליפורניה. הוא קיבל 25.1 דקות בממוצע וסיים שביעי מבין הרוקיז  בנקודות למשחק (10.3) – מעל ג’יימס הארדן, דמאר דרוזן, ג’רו הולידיי וסרג’ איבקה. למרות זאת, הוא פספס את חמישיית הרוקיז השנייה.
עמרי כספי (רויטרס)
בעונתו השנייה בליגה, הציפיות עלו וסקרמנטו ביצעה שינויים אשר מעט פגעו במעמדו. הוא פתח בחמישייה ב-27 מתוך 71 המשחקים בהם שותף ובחצי השני שלא העונה לא הרבה לשחק ואף יצא מהרוטציה של ווסטפאל. הוא רשם 8.6 נקודות ואסף 4.3 ריבאונדים ב-24 דקות בממוצע למשחק, ובתום העונה מצא לעצמו בית חדש כאשר נשלח בטרייד לקליבלנד.
המעבר לאוהיו, יוסטון והפריחה המחודשת בסקרמנטו
הקאבלירס באותה העת ניסו “להשתקם מההריסות” שהותיר אחריו לברון ג’יימס, שעזב למיאמי היט. בקבוצה מאוהיו, הוא בילה במשך 2 עונות, שיתף פעולה עם קיירי אירווינג בתחילת דרכו בליגה, ומעמדו דעך עם הזמן. במהלך התקופה הוא קלע 5.9 נקודות ב-17.1 דקות בממוצע. 
עומרי כספי במדי קליבלנד (רויטרס)
בקיץ 2013 חתם כספי ביוסטון רוקטס, שהייתה למעשה הקבוצה הראשונה בקריירה שלו ששאפה להצליח “כאן ועכשיו”. יחד איתו, שיחקו גם ג’יימס הארדן, דווייט הווארד, צ’נדלר פארסונס וג’רמי לין. הישראלי היה חלק מהרוטציה בעונה הסדירה ואף קיבל 18.1 דקות בממוצע, בהן תרם 6.9 נקודות, אך נמחק לחלוטין כאשר הקבוצה הגיעה לפלייאוף מהמקום הרביעי במערב והפסידה 4:2 לפורטלנד בסיבוב הראשון. העובדה שלא קיבל אפילו שנייה לאורך כל ששת המשחקים האלו, ליוותה אותו בהמשך הקריירה.
בעונת 2014/15 כספי שב לקבוצה הראשונה שלו בקריירה – סקרמנטו קינגס, לאחר שנים בהן חווה תסכולים, אך באותה נשימה גם הוכיח כי הוא שחקן לגיטימי ב-NBA. בקבוצה הסגולה-לבנה, זכה הישראלי לעדנה מחודשת ולקראת סוף העונה הראשונה קלע שיא קריירה של 31 נקודות באחוזים מצוינים (כולל 4 מ-6 מהשלוש) מול מינסוטה. למעשה, הוא ניפץ שיא קריירה שרשם יותר מחמש שנים לפני כן – בעונת הרוקי שלו.
עומרי כספי שומר על דוראנט (רויטרס)
קרב “היריות” הבלתי נשכח מול קרי
לאחר העונה הנהדרת במדי הקינגס, כספי זכה לחוזה משופר (6 מיליון דולר לשנתיים) בקבוצה מבירת קליפורניה. מעמדו בקבוצה השתדרג והוא זכה ל-27.2 דקות בממוצע למשחק. עונת 2015/16 האירה פנים לנציג הישראלי בארה”ב והפכה לטובה בקריירה שלו עם 11.8 נקודות בממוצע ו-40.9% מחוץ לקשת.
האירוע הזכור ביותר מאותה עונה, וככל הנראה מכל הקריירה שלו, הוא קרב השלשות המפורסם מול קרי. בדצמבר 2016  גולדן סטייט, האלופה המכהנת בזמנו, אירחה את סקרמנטו למשחק עונה סדירה, בשיאו של הטירוף סביב קרי. הכוכב רשם הצגה טיפוסית עם 46 נקודות, אולם קיבל תחרות מפתיעה במיוחד: כספי צלף שבע שלשות במחצית הראשונה וסיים את המשחק עם 36 נקודות – שיא קריירה. במהלך אותו משחק, ברבע השני, השניים נקלעו לקרב יריות מהפנט מחוץ לקשת, כשאף אחד מהשניים פשוט לא היה יכול להחטיא. באותם רגעים היה נדמה שמדובר במשחק אחד על אחד של כספי מול קרי, ולא בין סקרמנטו לגולדן סטייט. והקהל, הוא פשוט נכנס לאקסטזה. 
כספי אמר בסיום: "הייתי כל כך בזון, שהרגשתי שאקלע גם אזרוק מהחצי". גם
 קרי
נדרש להתייחס למלחמת השלשות הפרטית שניהל עם הישראלי והודה: "זה לא היה כיף". העיתונאים לא התעלמו מהתצוגה ו
דני לירוקס כתב במהלך המשחק: "כספי במוד אלוהי. בקצב הזה עוד יבנו פסל שלו מחוץ לאולם של סקרמנטו".
הפציעות שפגמו בנסיקה וטבעת האליפות ההיסטורית
המזל הרע של כספי החל לרדוף אותו דווקא לאחר עונת השיא בקריירה. ב-2016/17 הוא קיבל קרדיט פחות נרחב מהמאמן דייב ייגר וגם סבל ממספר פציעות. בחודש פברואר של אותה עונה כספי נכלל בטרייד שבמרכזו עמד דמרקוס קאזינס, הסנטר של סקרמנטו, שנשלח יחד עם הישראלי לניו אורלינס. בבירת הג’אז, כספי שבר את האגודל בהופעת הבכורה וכתוצאה מכך נופה מהסגל. את העונה המשונה הוא סיים במינסוטה ורשם 13 הופעות בהן קלע 3.5 נקודות בממוצע.
על אף העונה הקשה שחווה, בוב מאיירס והצוות שלו בגולדן סטייט הביעו אמון בישראלי ובחרו לצרף אותו לסוללת הכוכבים בתור שחקן משלים. הפורוורד הישראלי השלים תשעה חודשים במדי הווריירסת במהלכם שיחק 53 פעמים, עלה שבע פעמים בחמישייה ורשם ממוצעים של 5.7 נקודות, 3.8 ריבאונדים ואסיסט אחד ב-14 דקות למשחק.
עומרי כספי במדי גולדן סטייט (רויטרס)
לצערו, הוא שוב נפצע, הפעם בקרסולו ורגע לפני הפלייאוף שוחרר על מנת לפנות מקום לחוזה החדש של קווין קוק. בשל העובדה ששוחרר אחרי 1 במרץ, כספי לא היה יכול לחתום בקבוצה שמתמודדת בפלייאוף. בתום העונה גולדן סטייט זכתה בתואר וכספי קיבל טבעת אליפות לאור החלק שלו עבור הקבוצה מאוקלנד באותה עונה.
El Anillo reversible de Campeones 2018 de la #NBA entregado ayer a los @warriors de Golden State.
The reversible Ring of Champions 2018 #NBA delivered yesterday to the Golden State @warriors@warriors_es
בקיץ 2018 כספי חתם בממפיס, שהייתה התחנה האחרונה שלו בקריירת ה-NBA. במהלך העונה הזו החלו הכאבים בברך (שהתעצמו במכבי תל אביב), שהובילו לניתוח שגרם לשחרורו ולסיום דרכו בליגה הטובה בעולם, לאחר 10 שנים מופלאות בהן חרך את הפרקטים באולמות היוקרתיים ביותר.
עומרי כספי נפצע (רויטרס)
האירועים החריגים והנתון שירדוף אותו לעד
הקריירה של עומרי כספי ב-NBA איננה רוויה סקנדלים ותקריות אשר הרעידו את מדורי הרכילות והאתרים, אמנם נרשמו כמה אירועים בהם היה מעורב, ולעתים גם בעל כורחו. ב-2010 אלמונים ריססו צלב קרס על שלטי חוצות שנשאו את דיוקנו בעיר סקרמנטו. הישראלי התייחס לאירוע האנטישמי החריג ואמר: "נפגעתי כשהבנתי שעוד יש אנשים כאלה". התנועה נגד השמצה בארצות הברית הציעה 2,000 דולר לכל מי שיספק מידע ורמזים על הנושא.
צלב הקרס שרוסס על דיוקנו של כספי (מערכת ONE)
באירוע אחר, פול פירס דחף את כספי לעבר הקהל שישב מתחת לסל והאחרון נחת על ילדה קטנה שישבה שם ופרצה בבכי מבהלה. לאחר המקרה, ניסה כספי לנחם את הילדה, ואף הזמין אותה למתחם הקבוצה והעניק לה "מתנת ניחומים" – בובה של אלזה מ"לשבור את הקרח".
כספי והילדה שהעניק לה "פרס ניחומים" (פייסבוק)
ב-2019, עת ששיחק בממפיס, נקלע כספי לוויכוח עם גארת טמפל, מכר ותיק ששיתף עימו פעולה בשתי קדנציות שונות בסקרמנטו, שהתלהט מהר מאוד והפך לעימות פיזי, שדרש הפרדה בין השניים. הישראלי התייחס לתקרית ואמר: “כולנו רוצים לכוון את הספינה בכיוון הנכון. זה מה שזה”.
. @memgrizz F Omri Casspi speaks on the locker room incident that happened last night:
“We all want to direct the ship in the right direction. It is what it is.” pic.twitter.com/CUh9lFMh0m

Miami , Florida , United-states , Ashkelon , Hadarom , Israel , Iran , Washington , Cleveland , Ohio , Hapoel , Minnesota

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי
one.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from one.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Miami , Florida , United-states , Ashkelon , Hadarom , Israel , Iran , Washington , Cleveland , Ohio , Hapoel , Minnesota

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי

מהדראפט לאולסטאר ועד לטבעת: הדרך של כספי
one.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from one.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Miami , Florida , United-states , Ashkelon , Hadarom , Israel , Iran , Washington , Cleveland , Ohio , Hapoel , Minnesota