Live Breaking News & Updates on Sebastian anto

Stay informed with the latest breaking news from Sebastian anto on our comprehensive webpage. Get up-to-the-minute updates on local events, politics, business, entertainment, and more. Our dedicated team of journalists delivers timely and reliable news, ensuring you're always in the know. Discover firsthand accounts, expert analysis, and exclusive interviews, all in one convenient destination. Don't miss a beat — visit our webpage for real-time breaking news in Sebastian anto and stay connected to the pulse of your community

India tests longer-range drone flights, sets sights on Covid jab deliveries


Share
Technicians fly a drone belonging to the Throttle Aerospace Systems (TAS) which flies Beyond Visual Line of Sight (BVLOS) to deliver life saving medical supplies. AFP
India tests longer-range drone flights, sets sights on Covid jab deliveries
Sun, 27 June 2021
An aviation firm has carried out the first tests in India of longer-range drone deliveries, as hopes grow that they could deliver medicines as well as Covid-19 vaccines to remote areas.
Greater use of drones could be a game-changer for medical services in the South Asian nation’s hard-to-reach rural areas where healthcare is limited and roads often poor, experts say.

Germany , Australia , Bangalore , Karnataka , India , Gauribidanur , Phnom-penh , B11- , Cambodia , Sebastian-anto , Vipul-singh , Drone-federation-of-india

India tests longer-range drone flights, eyes Covid-19 vaccine deliveries


India tests longer-range drone flights, eyes Covid-19 vaccine deliveries
By AFP - Jun 22,2021 - Last updated at Jun 22,2021
Technicians fly a drone belonging to the Throttle Aerospace Systems which flies Beyond Visual Line of Sight to deliver life saving medical supplies during a flight testing at Gauribidanur, about 80km from Bangalore, on Monday (AFP photo)
BANGALORE, India — An aviation firm has carried out the first tests in India of longer-range drone deliveries, as hopes grow that they could deliver medicines as well as COVID-19 vaccines to remote areas.
Greater use of drones could be a game-changer for medical services in the South Asian nation's hard-to-reach rural areas where healthcare is limited and roads often poor, experts say.

Germany , Australia , Bangalore , Karnataka , India , Sebastian-anto , Vipul-singh , Drone-federation-of-india , Throttle-aerospace-systems , Indian-council-of-medical-research , South-asian , Aerospace-systems

سلالة «دلتا كورونا» تصل إلى كازاخستان.. وآسيا الوسطى تتأهب لموجة ثالثة


23 يونيو 2021
حذّرت كازاخستان، أمس، من أن سلالة دلتا الأسرع انتشاراً من فيروس كورونا، وصلت إلى عاصمتها، وفي حين شهدت دول أخرى في آسيا الوسطى ارتفاعات جديدة في حالات الإصابة بمرض «كوفيد-19»، سجلت روسيا أعلى حصيلة وفيات بـ«كورونا» منذ أربعة أشهر، حيث فرضت موسكو قيوداً جديدة بعد زيادة إصابات «كوفيد-19».
وتفصيلاً، قال وزير الرعاية الصحية في كازاخستان، أليكسي تسوي، في اجتماع للحكومة أمس، إن حالات الإصابة الجديدة في نور سلطان، عاصمة كازاخستان، قفزت بنسبة 40% الأسبوع الماضي، مقارنة بالأسبوع السابق.
وأضاف تسوي أن الفحوص أظهرت أن سلالة دلتا المتحورة من «كوفيد-19»، التي ظهرت أول مرة في الهند، موجودة بالمدينة، وحث الإدارات المحلية على التأهب لارتفاع أعداد الإصابات التي تتطلب دخول المستشفيات، وأجهزة تنفس اصطناعي.
وسجلت قيرغيزستان المجاورة هذا الشهر إصابات يومية بمستويات لم تشهدها منذ عام تقريباً، ما دفع السلطات للتوصية بأن يتحول نصف الموظفين بالعاصمة للعمل من المنزل.
وقالت أوزبكستان، التي شهدت كذلك ارتفاعاً في الإصابات اليومية هذا الشهر، إنها ستغلق حدودها مع أفغانستان، بسبب تدهور وضع «كوفيد-19».
كما ذكرت طاجيكستان هذا الأسبوع، أنها رصدت أول حالات إصابة بـ«كوفيد-19» منذ يناير. وقالت الحكومة إنها ستطبق بصرامة إجراءات التباعد الاجتماعي، وتشدد الرقابة على الوافدين على رحلات الطيران.
والمنطقة التي يبلغ إجمالي عدد سكانها نحو 70 مليون نسمة، معرّضة لخطر موجة تفش جديدة بسبب انخفاض معدلات التطعيم فيها. وقالت كازاخستان، أغنى دول آسيا الوسطى، أمس، إنها استكملت تطعيم نحو 9% من سكانها.
وتشير تقديرات إلى أن أوزبكستان استكملت تطعيم ما بين 3 و4% من السكان، في حين يقل المعدل عن 1% في قيرغيزستان وطاجيكستان الفقيرتين.
من جهتها، سجلت روسيا 546 حالة وفاة جديدة بفيروس «كورونا» خلال الساعات الـ24 الماضية، في أعلى حصيلة يومية منذ فبراير الماضي، ليرتفع بذلك إجمالي الوفيات إلى 130 ألفاً و47 وفاة.
وقال مركز العمليات الروسي الخاص بمكافحة الفيروس، إن عدد الإصابات اليومية شهد انخفاضاً ملحوظاً بتسجيل 16715 إصابة جديدة خلال آخر 24 ساعة، ليصبح إجمالي عدد الحالات خمسة ملايين و350 ألفاً و919 إصابة.
وقال رئيس بلدية موسكو سيرغي سوبيانين، إن السكان لن يُسمح لهم بارتياد المقاهي والمطاعم بالمدينة، ما لم يقدموا ما يثبت تلقيهم لقاحاً مضاداً لمرض كوفيد-19، أو شهادة حديثة على خلوهم من المرض، أو أن يكونوا قد أصيبوا بالفيروس خلال الأشهر الستة الماضية.
وأعلن رئيس البلدية القيود الجديدة على مدونته، ومن المنتظر بدء تنفيذها في 28 يونيو الجاري.
وتأتي القيود الجديدة بينما يسعى المسؤولون لتسريع وتيرة التطعيم البطيئة في أنحاء البلاد.
وأقرت روسيا أربعة لقاحات محلية الصنع، لكن بحلول الثاني من يونيو، تلقى 18 مليوناً فقط من سكانها البالغ عددهم 144 مليوناً، جرعة واحدة على الأقل من أحد اللقاحات.
من جهتها، أجرت الهند لأول مرّة تجارب لتسليم حزم بوساطة طائرات مسيرة على مسافة عشرات الكيلومترات، ما يتيح مستقبلاً إرسال أدوية ولقاحات ضد فيروس كورونا إلى مناطق نائية من البلاد.
وأُجيز لـ20 شركة ومنظمة منذ مايو إجراء طلعات تجريبية لمسافة تفوق المدى المسموح به للطائرات المسيرة، والذي حددته الحكومة بـ450 متراً.
ومن بين هذه الشركات ثروتل أيروسبيس سيستمز التي نفذت الإثنين طلعات تجريبية لطائرتين مسيرتين في ولاية كارناتاكا الجنوبية، إحداها قادرة على اجتياز مسافة 20 كلم بحمولة زنتها كيلوغرام واحد، والثانية قادرة على اجتياز 15 كلم حاملة كيلوغرامين.
وأوضح أحد مؤسسي الشركة، سيباستيان أنتو، متحدثاً لوكالة فرانس برس في موقع التجربة أنه «إذا افترضنا أن الحمولة أدوية (...) فإن الطائرة المسيرة اجتازت 2.5 كلم في سبع دقائق، وسلمت أدوية في الموقع المحدد قبل أن تعود» إلى نقطة انطلاقها.
كما طرحت الحكومة هذا الشهر استدراج عروض لمشغلي الطائرات المسيرة، لمساعدتها على تنفيذ مشروع رائد لتسليم لوازم طبية، بهدف تكثيف حملة التلقيح ضد فيروس كورونا.
ورأى رئيس قسم الأمراض المعدية في مجلس الأبحاث الطبية الهندي، سميران باندا، أخيراً، أن التكنولوجيا يمكن أن تسهم في تلقيح المجموعات ذات الأولوية في المناطق التي يصعب الوصول إليها.
وقال بحسب ما نقلت عنه صحيفة «ذي هيندو» «نحتاج إلى حملة تلقيح ذكية، بدل حملة تلقيح جماعية لاحتواء وباء».
والهند هي سابع أكبر بلد في العالم من حيث مساحتها البالغة نحو 3.2 ملايين كلم مربع، وعدد سكانها 1.3 مليار نسمة.
• الهند تختبر طائرات مسيّرة يمكنها تسليم لقاحات وأدوية إلى مناطق نائية.

Moscow , Moskva , Russia , Kazakhstan , Kyrgyzstan , Afghanistan , Karnataka , India , Uzbekistan , France , Tajikistan , Russian

India tests longer-range drone flights | Borneo Bulletin Online


June 23, 2021
BANGALORE, INDIA (AFP) – An aviation firm has carried out the first tests in India of longer-range drone deliveries, as hopes grow that they could deliver medicines as well as Covid-19 vaccines to remote areas.
Greater use of drones could be a game-changer for medical services in the South Asian nation’s hard-to-reach rural areas where healthcare is limited and roads often poor, experts said.
Throttle Aerospace Systems is among 20 organisations granted permits by the government since May to conduct experimental flights beyond the current limit of 450 metres. Two drones – one that can carry up to one kilogramme for 20 kilometres or nearly an hour, and another that can lift two kilogrammes for 15 kilometres – were tested on Monday in the southern state of Karnataka.

Bangalore , Karnataka , India , Gauribidanur , Sebastian-anto , Vipul-singh , Drone-federation-of-india , Throttle-aerospace-systems , Indian-council-of-medical-research-samiran-panda , South-asian , Aerospace-systems , Indian-council

Индия за пръв път изпробва дронове за доставка на лекарства в отдалечени зони - Азия

Индия за пръв път изпробва дронове за доставка на лекарства в отдалечени зони - Азия
novini.bg - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from novini.bg Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

India , France , Sebastian-anto , Indian-federationa-dronov , Indian-council , France-press , From-may , South-state , Indian-federation , இந்தியா , பிரான்ஸ் , இந்தியன்-சபை