Live Breaking News & Updates on Institute Entrepreneurship The Country

Stay updated with breaking news from Institute entrepreneurship the country. Get real-time updates on events, politics, business, and more. Visit us for reliable news and exclusive interviews.

Usahawan mikro berisiko bankrap


Usahawan mikro berisiko bankrap
A
A
SHAH ALAM - Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Seri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar mengakui para peniaga kecil terutamanya mikro dan tidak formal terkesan dengan arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dikuat kuasa di seluruh negara.
Bagaimanapun kata beliau, Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MEDAC) amat peka dengan kesusahan yang dialami peniaga perusahaan kecil dan sederhana (PKS) terutama peniaga mikro dan tidak formal.
“Kami sentiasa memikirkan pelbagai bantuan dan perkhidmatan yang boleh disalurkan kepada golongan ini.
“Antara bantuan yang telah ditawarkan oleh MEDAC melalui agensi-agensinya termasuk moratorium dan bantuan bersasar lain sebanyak RM746.79 juta kepada PKS dalam membantu mengurangkan impak sekatan pergerakan penuh yang dilaksanakan di seluruh negara. ....

Tamba Steve , Ministry Development Entrepreneursi Co , Committee Act Traders Micro , Association Px , Development Entrepreneursi Co , Institute Entrepreneurship , Order Control Movement , Inertia National , Minister Development Entrepreneurs , Grandfather Series Master , Ministry Development Entrepreneurs , Light Daily , Tamba Susan , Meru Highway , Photo Named , Photo Named Obviously , Institute Entrepreneurship The Country , ஒளி தினசரி ,