Live Breaking News & Updates on Minor bat

Stay informed with the latest breaking news from Minor bat on our comprehensive webpage. Get up-to-the-minute updates on local events, politics, business, entertainment, and more. Our dedicated team of journalists delivers timely and reliable news, ensuring you're always in the know. Discover firsthand accounts, expert analysis, and exclusive interviews, all in one convenient destination. Don't miss a beat — visit our webpage for real-time breaking news in Minor bat and stay connected to the pulse of your community

Hannity

spouse and she had no knowledge of the involvement. then they say you should check with the committee on the latest. why is that not an adequate's response? did she give her more insider information that caused him to invest in the stocks? that would be, at least where i grew up, that would be something like insider trading. >> i want to probably surprise you a little bit here, sean. there is an enormous difference between paul pelosi and hunter biden. paul pelosi is a very sophisticated business man who's been around a long time, been investing for 50 years. he reads "the wall street journal," the financial times, talks to smart people. the bet he made was his minor bat in terms of his fortune. to the best of my knowledge, there is no particular insider

Knowledge , Committee , Response , Involvement , Spouse , Latest , Insider-trading , Something , Insider-information , Stocks , Sean-hannity , Paul-pelosi

"קרבות עקובים מדם על אגו, תככים וזכויות שידור". ראיון עם ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היוצא

"קרבות עקובים מדם על אגו, תככים וזכויות שידור". ראיון עם ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היוצא
the7eye.org.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from the7eye.org.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Germany , Sodom , Hadarom , Israel , Tel-baruch , Tel-aviv , Madrid , Spain , Getafe , France , Barcelona , Comunidad-autonoma-de-cataluna

רפורמת החקלאות: עודד פורר בראיון מיוחד לאחר המחאה

רפורמת החקלאות: עודד פורר בראיון מיוחד לאחר המחאה
maariv.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from maariv.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Israel , Turkey , Israeli , Alex-kushner , Limor-livnat , Junea-fuhrer , Mona-liu , Yossi-aloni , Yisrael-beiteinu , Noam-fenton , Eli-avidar , Avigdor-lieberman

News1 | ההרתעה הישראלית זקוקה לשיקום דחוף

News1 | ההרתעה הישראלית זקוקה לשיקום דחוף
news1.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from news1.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Port-said , Bur-sa-id , Egypt , Jerusalem , Israel-general- , Israel , United-kingdom , Lebanon , China , Syria , Tripoli , Tarabulus

"היתה מצוקה גדולה, הייתי צריך להתפרנס, למדתי הייטק על הבשר שלי"

"היתה מצוקה גדולה, הייתי צריך להתפרנס, למדתי הייטק על הבשר שלי"
calcalist.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from calcalist.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Black-sea , Oceans-general- , Oceans , Moscow , Moskva , Russia , Georgia , United-states , Australia , Denmark , Texas , Israel

לפני טוקיו: דולגופיאט ביקר את פסקל ברקוביץ'

לפני טוקיו: דולגופיאט ביקר את פסקל ברקוביץ'
one.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from one.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Tokyo , Japan , Paris , France-general- , France , Israel , Pascale-noa-bercovitch , Netflix , Center-daniel , General-olympic , Pascal-bat , Minor-bat

בייבי בום קורונה: "יש הצפה של לידות"

בייבי בום קורונה: "יש הצפה של לידות"
inn.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from inn.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Jerusalem , Israel-general- , Israel , Sands-corona , Hadassah-ein-karem , Test-corona , Minor-bat ,

לפני טוקיו: דולגופיאט ביקר את פסקל ברקוביץ'

לפני טוקיו: דולגופיאט ביקר את פסקל ברקוביץ'
one.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from one.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Tokyo , Japan , Paris , France-general- , France , Israel , Pascale-noa-bercovitch , Netflix , Center-daniel , General-olympic , Pascal-bat , Minor-bat

כך הפכה יעל ויזל לאחת הישראליות הבודדות שהובילו אקזיט של תשע ספרות - TechNation


רוצים לקרוא תקציר של הכתבה?
בעיצומו של מבצע שומר החומות, באמצע מאי, היזמת יעל ויזל, המייסדת של הסטארט־אפ זיקית — שמאפשר, באמצעות בינה מלאכותית, למדוד בגדים באופן וירטואלי — יצאה בשעות הערב המאוחרות מחדר העבודה בביתה שבתל אביב אחרי שסיימה ישיבת זום מכרעת.
חודשים ארוכים של משא ומתן עם סעיפי סעיפים הסתיימו, ועסקת ענק למכירת זיקית לחברת הקמעונות האמריקאית הגדולה ביותר, וולמארט, נסגרה סופית — לפי הערכות, תמורת לא פחות מ–200 מיליון דולר. "יצאתי מהחדר", מספרת ויזל בראיון, "וסיפרתי לבן זוגי שזהו, חתמנו. הוא הציע שנצא להתאוורר ונרים כוסית לרגל האירוע. רגע אחר כך נשמעה אזעקה, ורצנו לממ"ד. את החגיגות כבר עשינו שם, תוך שאנחנו מתקשרים לבני המשפחה ההמומים ומספרים להם על העסקה".
"האתגר של וולמארט הוא להתרחב בתחום הביגוד. הרבה לקוחות קונים ברשת את הלחם והגבינה ואת הירקות ומוצרים לבית, אבל כשזה מגיע לבגדים כל אחד הולך למותג האהוב עליו"
עברו לתצוגת גלריה
ההורים לא ידעו קודם?
"לא. לא שיתפתי בתהליך הרכישה, רציתי להמתין עד שהדברים יהיו ברורים. אבל ידענו שלמחרת וולמארט תדווח על העסקה, והיה לי חשוב שהמשפחה תשמע את זה ממני. אז ככה ישבנו בממ"ד עם הבן הקטן שלנו, והתקשרנו לספר להם".
עובדים: 40.
משקיעים בולטים: ינקי מרגלית, אבנר סטפק
העסקה עם וולמארט הופכת את ויזל לאחת הנשים הישראליות הבודדות שהובילו חברה מאז הקמתה לאקזיט של תשע ספרות. זהו הישג לא מבוטל בסביבה שבה נשים בתפקידי מפתח בתעשיית ההיי־טק ובכלל במגזר העסקי הן עדיין מיעוט צורם.
ויזל מספרת כי בניגוד למה שאפשר לחשוב היא דווקא פחות מחוברת לרכישת בגדים. "לא פשוט לרכוש בגדים באינטרנט, כי את לא באמת יודעת מה תקבלי. כמי שלא אוהבת לרכוש בגדים, זיקית פתרה לי בעיה". אלא שויזל לא חיפשה דרך פשוטה להצטייד בגרדרובה חדשה, אלא הלכה שבי אחרי תחום היזמות. היא הקימה חברה, יחד עם שותפיה ניר אפלבוים ואלון קריסטל, וקיוותה שיום אחד, כשיהיו בשלים, יקבלו הצעה טובה מחברה רצינית גדולה ויעשו אקזיט.
עברו לתצוגת גלריה
"סטארט־אפ, אוזניו תמיד כרויות", היא אומרת בתשובה לשאלה אם החברה היתה על המדף, "במיוחד להצעות טובות". ביולי 2020 עמדה זיקית בפני גיוס שני. החברה גייסה מאז 2016 כ–15 מיליון דולר, סכום זעום באקלים העסקי של השנים האחרונות, ממשקיעים פרטיים, ובהם ינקי מרגלית ואבנר סטפק, והמטרה היתה לגייס 20 מיליון דולר נוספים, שיועדו להמשך פיתוח מוצרים חדשים.
אלא שבמקום השקעה, התחילו לזרום לחברה הצעות רכישה. "הצעות טובות, משמעותיות, מעניינות גם מבחינה אסטרטגית", אומרת ויזל, ומוסיפה כי כדי להתכנס להסכמים עם חלק מהחברות המציעות, נאלצה זיקית לעצור התקשרויות ארוכות טווח עם חלק מרשתות הביגוד שאיתן היא עבדה ולהן היא סיפקה שירותים.
החברות הללו החלו לתהות לגבי סיבת העצירה. "כל מי שנמצא בתחום הבין שמשהו קורה עם זיקית, שהחברה עומדת להיעלם והן לא יוכלו להשתמש בשירותיה יותר". אחת החברות האלה, שהבינה שמשהו קורה וצריך להגיב ומהר, היתה וולמארט.
"כסטארט-אפ אנחנו רגילים לעבוד במוד שבו הכל קורה מהר, והיצירתיות מתפרצת כל הזמן. עם הרכישה הדברים משתנים ולוקחים יותר זמן. צריך להבין את הארגון, עם מי עובדים, לשנות אוריינטציה. מצד שני, נפתחה לנו דלת לקהל עצום, ויש יותר כסף להתפזר ולנסות דברים חדשים"
עברו לתצוגת גלריה
חנות פיזית ללא תאי הלבשה
זיקית פיתחה תא מדידה וירטואלי המאפשר להלביש לקוחות ודוגמנים בפריטי אופנה מהקטלוג של הלקוחות שלה — רשתות גדולות — כדי להתרשם מהם בצורה מדויקת. עד כמה מדויקת? העסקה של זיקית עם מייסיס מ–2019 נחתמה לאחר פיילוט של כשלושה חודשים, שבמהלכו גילו בחברה כי הטכנולוגיה של זיקית מעלה את המכירות באתר ב–43%, ואף לא אחד מהפריטים שנרכשו בסיועה הוחזר. הלקוחות משתמשים בזיקית באמצעות העלאת תמונה למערכת של הקמעונית והוספת נתון הגובה — את ממדי הגוף מחלצת הטכנולוגיה לבד. בשלב זה זיקית תומכת בתצוגה קדמית ואחורית בלבד, ובימים אלה מפתחת החברה זוויות נוספות, שיאפשרו ללקוחות לראות את עצמם ב–360 מעלות.
חלק מהרשתות, בהן מייסיס, טומי הילפיגר ו–ModCloth (קמעונית וירטואלית לבגדי וינטג' שהיתה בעבר בבעלות וולמארט), משתמשות בזיקית גם בחנויות הפיזיות. הן מזמינות את לקוחותיהן להצטלם בחנויות, ולהתרשם מההיצע שלהן מבלי לעמוד בתור לתאי ההלבשה. סריקת הברקוד של הפריט באפליקציה של הרשת מציגה למבקרים את עצמם לבושים בפריט. המודל העסקי של זיקית עד כה היה מכירת רישיון לשימוש בטכנולוגיה במודל SaaS (תוכנה כשירות) בתעריף שנתי של מאות אלפי דולרים בשנה למותג, הנקבע בין השאר לפי מספר הפריטים שמועלים ומספר המשתמשים.
זיקית מחזיקה גם באפליקציה עצמאית שבה המשתמשים יכולים למדוד בגדים של לקוחותיה, ואם ירצו לרכוש אותם — האפליקציה תפנה אותם לעמודי הרכישה באתרים המתאימים. "עבור חובבי אופנה, האפליקציה שלנו היא לונה פארק", אומרת ויזל. "היא המקום שבו את יכולה להתלבש דיגיטלית עם כמה מותגים, חולצה של גאפ ומכנסיים של אדידס למשל, ולרכוש את כל התלבושת. גם אם את מסתובבת בקניון מגוון בחנויות, את לא יכולה להוציא את הבגד איתך מבלי לשלם ולהיכנס לחנות ממול כדי להשלים את הלוק. זה תואם את המציאות של וולמארט — שהיא כלבו של מותגים. כיום החוויה שלך בפלטפורמות דיגיטליות היא של כל פריט במבודד, בעמוד יש מוצר אחד. עם זיקית את יכולה להלביש את עצמך בכמה פריטים".
העסקה של זיקית עם מייסיס מ–2019 נחתמה לאחר פיילוט של כשלושה חודשים, שבמהלכו גילו בחברה כי הטכנולוגיה של זיקית מעלה את המכירות באתר ב–43%, ואף לא אחד מהפריטים שנרכשו בסיועה הוחזר
עברו לתצוגת גלריה
מחלקה במייסיס. חלק מהרשתות משתמשות בזיקית גם בחנות הפיזיתצילום: EDUARDO MUNOZ REUTERS
הרעיון להקמת הסטארט־אפ עלה כשויזל ואפלבוים עבדו יחד באלביט. "עסקנו בפיתוח מערכות ראייה ממוחשבת של מחשבי המשימה למטוסי קרב ומסוקים. היינו מחלצים את המבנה הטופוגרפי של השטח מתמונות מכ"ם ופורשים אותו על השטח התלת־ממדי, שיצרנו מתמונות המודיעין שהתקבלו ממקור אחר. כינינו את התהליך 'להלביש הרים', ויום אחד נפל לנו האסימון שאפשר להלביש כך גם אנשים", סיפרה ויזל ל–TheMarker בעבר. קריסטל, חבר ילדות של ויזל שעבד כמפתח ווב (Web), היה הטלפון הראשון שלהם.
"באמצעות בינה מלאכותית, אנחנו יכולים לקחת קטלוגים שלמים ולתת למכונה לרוץ עליהם. היא קוראת את הטקסט שמתאר כל בגד, מחפשת את התמונה הטובה ביותר של הבגד המוצגת בקטלוג ושורה של אלגוריתמים מחלקת אותה ל–80 אלף חלקים קטנטנים, המאפשרים לנו להלביש מחדש את הבגד באופן וירטואלי ונאמן למציאות על תמונת דוגמנית אחרת או כל לקוחה", הסבירה ויזל.
מכירת בגדים ברשת לא נשמע כמו משהו שמחייב טכנולוגיה מאוד משוכללת.
"על אף שרכישת בגדים ברשת נמצאת תחת הקטגוריה של פאן (Fun), היא מחייבת טכנולוגיות עודפות. הטכנולוגיות נועדו לגשר על הפער בין המידע המועט שיש על הפריט באתר לבין הצורך והרצון של הלקוח לקבל עליו כמה שיותר מידע אישי ומדויק".
כלומר?
"בגדים כוללים מגוון רחב מאוד של צבעים, צורות ומידות. השונות בין בגד לבגד היא גדולה. לא בכל מקום מידת small היא זהה, לא כל הצבעים זהים, והרוכש תוהה איך הוא ייראה בבגד שראה באתר. בשונה מרכישה של קערה או של סמארטפון, פה את לא יודעת מראש עד כמה הפריט שקנית מתאים לך. זה קצת כמו לקנות אוכל ממסעדה שמעולם לא ביקרת בה. עד שתטעמי, לא באמת תדעי אם זה מתאים לך".
"עבור חובבי אופנה, האפליקציה שלנו היא לונה פארק. היא המקום שבו את יכולה להתלבש דיגיטלית עם כמה מותגים, חולצה של גאפ ומכנסיים של אדידס למשל, ולרכוש את כל התלבושת"
עברו לתצוגת גלריה
ומה אתם נותנים בעצם?
"אנחנו נותנים המלצות מותאמות אישית. באמצעות האתר שלנו תוכלי להבין איך הבגד נראה על הגוף שלך, או על גוף של דוגמנית במידות שלך. לא תיאלצי לדמיין. מבחינת החברות, אנחנו מחליפים את הסטודיו וההפקות, ומאפשרים לקמעונאי להלביש מאות דוגמנים ומיליוני בגדים בלחיצת כפתור אחת".
אפשר ללכת לאיבוד בים הבגדים.
"כשאת נכנסת לחנות הפיזית או הווירטואלית של וולמארט, המבחר הוא כמעט אינסופי. בניגוד למה שאנחנו עשויים לחשוב, עודף בחירה מקשה על קבלת ההחלטה. מה שאנחנו מציעים ללקוח, על בסיס העדפות והנתונים שלו, הוא מגוון יותר מצומצם ומותאם אישית. מתוך מאגר עצום של 38 מיליון בגדים, נציג לך 1,000 או 2,000 שיכולים להתאים לך".
ועדיין, 200 מיליון דולר?
"אני חושבת שהחברות מבינות את עומק הטכנולוגיה שיצרנו. אבל זה לא הכל: לצד הבנת הערך, ראו באנשים שלנו משהו כמו צוות קומנדו, שמאפשר לחברה לשמר ערך יחסי ומידה של חדשנות בטכנולוגיה. זה לא משהו שאפשר לחקות בקלות יחסית. כדי להצליח להלביש אנשים, צריך להיות מומחה בהרבה טכנולוגיות רחבות: האנליזה של גוף האדם, אנליזה ויזואלית של מוצרים. הדיוק הנדרש הוא מקסימלי, ולכן גם רמת ההנדסה שהגענו אליה מקפלת בתוכה הרבה מאוד יכולות משנה, שהן לכשעצמן שוות הרבה מאוד כסף למי שרוכש את הצוות, הידע והטכנולוגיה".
בעולם שבו לעתים זהו משחק סכום אפס, יכול להיות שההצלחה שלכם פוגעת בחנויות הפיזיות ובקניונים.
"האתר לא מבטל את החנויות. לרשתות הגדולות, לחברות כמו אסוס, ליוויס, טומי הילפיגר ובלומינגדיילז יש קטלוגים גדולים והן מעוניינות לתת שירות אישי ללקוח, כי ללקוח אין זמן. כולנו עסוקים, חיים בקצב יותר גבוה יותר ממה שחי הדור הקודם. היכולת לרכוש באופן מקוון נותנת מענה למי שלא יכול או לא רוצה ללכת לקנות בחנות".
"התחושות מורכבות. זיקית היא איבר בגוף שלי ועכשיו היא נמכרת"
עברו לתצוגת גלריה
יכולת ששווה זהב
עדות ברורה לדבריה של ויזל ניתנה כמובן בתקופת הקורונה, כשכל זירת המסחר האלקטרוני עברה טלטלה. בחסות הסגרים והבידוד החברתי, ואולי גם השעמום והרצון בפיצוי, אנשים החלו לצרוך יותר באופן מקוון — ותקציבי פיתוח הטכנולוגיות של הקמעונאים זינקו בן רגע. "שוק ההלבשה סבל מירידה גדולה בעסקים, מכיוון שאנשים יצאו פחות לאירועים ולעבודה, והצורך בבגדים חדשים פחת. אבל כל מוכר בגדים נדרש למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתאים את עצמו למציאות המשתנה, ולשמור את הראש מעל המים", אומרת ויזל.
"אם עד אז היתה הקצאת התקציבים 80% לחנויות הפיזיות ו–20% למסחר המקוון, הרי שבחסות הקורונה היחס השתנה. הקורונה היתה גם הזדמנות לעסקים להרחיב את היקף הרכישות המקוונות שלהם, שבהן שולי הרווח גבוהים יותר מאשר בתפעול חנויות פיזיות. כעת, לאחר שיאה של המגפה, מסתמן שאנשים ממשיכים לרכוש אונליין בהיקפים גדולים יותר מאשר לפניה, כך שטלטלת הקורונה איפשרה לעסקים רבים להרחיב את תשתית המכירה שלהם, וליהנות משני ערוצי מכירה פעילים".
"בחסות הקורונה עסקים נדרשו להפנות משאבים לפלטפורמות המקוונות שלהם. כעת, מסתמן שאנשים ממשיכים לרכוש אונליין בהיקפים גדולים, כך שטלטלת המגיפה מאפשרת לעסקים רבים כיום ליהנות משני ערוצי מכירה פעילים"
עברו לתצוגת גלריה
גם הדרישה לשירות שמספקת זיקית זינקה תוך כמה שבועות. החברה הקטנה בת 40 העובדים נדרשה להעלות את הקצב, ולספק מענה לעלייה של אלפי אחוזים בהזמנות לשירותיה בחודשים הראשונים לפרוץ המגפה. לצד זה, בנפרד, מתחולל תהליך נוסף: גם הרשתות החברתיות מתחילות להיות יותר מוכוונות מסחר אלקטרוני, וכלכלת משפיעני הרשת נהפכת למרכזית יותר. כך, למשל, במאי 2020 הכריזה פייסבוק על השקה של אינסטגרם שופס.
"ענקיות החיפוש מבינות שהיכולת לדמות הלבשה של מותגים שונים מייצרת שיחה ותוכן חדש. אדם מודד בגד, משתף ברשתות ושואל את החברים 'איך זה?'. עבור הרשתות החברתיות היכולת הזאת שווה זהב", מסבירה ויזל. "כחלק מאותו מפץ ודרישה עצומה של אינטגרציות, פנה אלינו גם נציג של וולמארט כדי לרכוש את השירות, והתנהל איתו תהליך מכירה רגיל. במקביל, התחלנו לקבל את אותן הצעות רכישה מחברות ענק".
ענקיות קמעונות או טכנולוגיה?
"לא אכנס לזהות המציעות, רק אומר שהיכולת שפיתחנו היא יכולת מפתח באינטראקציה חברתית. במקום לקנות שמלה של גוצ'י ב–2,000 דולר, לקוחה יכולה לשתף מהבית תמונה שלה עם שמלה דיגיטלית ב–5 דולרים ואף אחד לא ידע את ההבדל".
עברו לתצוגת גלריה
ואז וולמארט נכנסה לתמונה כקונה פוטנציאלית.
"כן. וולמארט הבינה שמשהו קורה, והחליטה להציע הצעה משלה. זאת היתה ההצעה המעניינת ביותר. היא כללה הרבה מאוד אלמנטים שהרגשנו שהם טובים יותר לזיקית. למשל, כל עובדי החברה נקלטו בוולמארט, החברה נשארת בישראל ונהפכת להיות בסיס למרכז פיתוח גדול מאוד, בהובלתי".
לוולמארט יש איזו חיבה מיוחדת לישראל?
"וולמארט פעילה בארץ מעל חמש שנים, בין היתר בתוכנית דה־ברידג', שמחברת בין סטארט־אפים ישראלים לקמעוניות לא־טכנולוגיות. היא רכשה פה את הסטארט־אפ אספקטיבה, שמעסיק כ–15 עובדים, אבל אף פעם לא היתה מאסה קריטית של וולמארט בישראל. דאג מקמילן, המנכ"ל, הגיע לביקור לפני שלוש שנים, ולקחו אותו לחיפה לפארק מת"ם — יש שם איזה בניין עם כל הלוגואים של החברות הגדולות בעולם — הוא ראה אמזון, גוגל ויאהו ושאל 'איפה וולמארט? אני רוצה שבביקור הבא שלי יהיה גם וולמארט'. ומאז ישראל על הרדאר שלהם.
"היה שלב מסוים שבו וולמארט חיפשה את המנוע שייתן את הפוש לקטגוריית ההלבשה, והם פגשו אותנו בנקודה שבה התהפך התקליט. מרכז הפיתוח בישראל יתרחב מעבר לקטגוריה הזו וייתן מענה לכל הארגון על ידי פיתוחים פנימיים, השקעות ורכישות".
אחת הסיבות להתעניינות של וולמרט בזיקית, קשורה מן הסתם למידע הרב שהיא יכולה לאסוף על העדפות צרכנים ועל הבחירות שלהם. "האתגר של וולמארט הוא להתרחב בתחום הביגוד. הרבה לקוחות קונים ברשת את הלחם והגבינה ואת הירקות ומוצרים לבית, אבל כשזה מגיע לבגדים כל אחד הולך למותג האהוב עליו", אומרת ויזל.
"כמו המתחרות שלה, גם היא לא מככבת בביגוד ומבינה שהיא מפספסת כסף שנמצא על השולחן. יש קטגוריה שלא מתאימה בגלל מיתוג או חוויה. הטכנולוגיה של זיקית מייצרת מציאות קמעונית חדשה שמתאימה לדור הבא. מעבר לזה, יש פה גם אפשרות לרכישה קונטקסטואלית (תלוית קונטקסט). כלומר, אם הם רואים שחיפשת חולצה או מכנסי יוגה, הם יוכלו להציע לך גם מוצרים משלימים כמו מזרון יוגה, מגבת או בקבוק מים. בקטגוריית הביגוד, הלקוח חושף למעשה את התוכניות שלו, וזאת הזמנה לסל מוצרים מלא", מוסיפה ויזל.
ויזל מסרבת לומר אם וולמארט הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר, ומסתפקת באמירה שזאת מן הסתם "לא היתה מההצעות הנמוכות". מרגע זה התנהל משא ומתן בעולם שבו הקורונה מתווה את הדרך, לדבריה. "הצוות בוולמארט מכיר אותי מהעבודה המשותפת קודם, אבל תהליך הרכישה, כמו בכל מקום בעולם באותה תקופה, התנהל בזום".
וזה עובד?
"הדבר המשמעותי בעסקה היה התחושה שיש התאמה בין האנשים של זיקית ושל וולמארט, שאנחנו יכולים להיות צוות אחד. צריך לזכור שרכישה של חברה כוללת גם את האנשים והתרבות שלה. כשזה מתאים, אנשים לומדים להרגיש קרובים גם דרך הזום. אנשי וולמארט נתנו לנו תחושה שאנחנו חלק מהם, אף שמדובר בתאגיד שמועסקים בו 2.5 מיליון עובדים".
חלק מתחושת השייכות קשורה לכך שהעובדים של זיקית זוכים להסכמים שכוללים בין היתר מענקים ובונוסים.
"כן, כל עובדי זיקית ייצאו נשכרים מהמכירה, בצורה כזאת או אחרת".
קתרינה לייק, המייסדת של סטיץ' פיקס, שפיתחה שירות סטיילינג אישי ונסחרת כיום לפי שווי של 6 מיליארד דולר, התוודתה לפני שנתיים שהחברה שלה תמיד סבלה מהערכת חסר. היא סיפרה שהיא נהייתה יעילה פיננסית כאילוץ, כי היה לה קשה לשכנע משקיעים גברים שנשים ירצו להשתמש בשירות. היו אומרים לה "את רוצה 2 מיליון דולר כדי לקנות שמלות?" איך נראתה החוויה שלך?
"הרבה פעמים אמרתי שזיקית היא חברת AI (בינה מלאכותית) עם מספר מדעני נתונים שלא מבייש חברת סייבר, ועדיין קוראים לנו סטארט־אפ אופנה ולא סטארט־אפ AI. אולי מפני שאני מאוד טכנולוגית וצביון החברה תמיד היה טכנולוגי ולא 'אופנתי', הצלחנו לקבל יחס רציני יותר גם בגיוסים ובהערכות השווי שניתנו לנו, אבל זה דרש ממש להסביר את נרטיב החברה, ותמיד הרגשתי שנקודת הפתיחה שלנו נראית למשקיעים כיותר 'לואו־טק' ביחס לסייבר, פינטק ואחרים".
"הצלחנו לקבל יחס רציני בגיוסים ובהערכות השווי שניתנו לנו למרות התיוג כ'סטארט-אפ אופנה', אבל זה דרש ממש להסביר את נרטיב החברה, ותמיד הרגשתי שנקודת הפתיחה שלנו נראית למשקיעים כיותר 'לואו־טק' ביחס לסייבר, פינטק ודומיהם"
עברו לתצוגת גלריה
סטיץ' פיקס. החברה סבלה מהערכת חסרצילום: stitch fix
אנחנו בשיאו של גל הנפקות וגיוסי ענק של חברות, שטוענות שהן רוצות לשמור על עצמאות. מה את חושבת לעצמך כשאת רואה את זה?
"הון מגויס הוא גם הרבה פונקציה של שוק וטרנד, ולאו דווקא של הישגים. כל סבב סיד (גיוס הון ראשוני) כיום גבוה יותר מרוב סבבי ה–A של חברות שנוסדו לפני חמש שנים. מה שיזם עושה עם חברה זאת אינדיקציה יותר משמעותית מ'יכולת יזמית', בעיניי".
זום בבית החולים
עשרה חודשים לאחר שהחל המשא ומתן, נחתמה העסקה בין זיקית לוולמארט. בין לבין, הספיקה ויזל גם להביא ילד לעולם. "הדיונים התנהלו כמתוכנן גם סביב הלידה", היא אומרת ונותנת הצצה למורכבות של נשים צעירות בתפקידי מפתח כגון אלה. "הבן שלי נולד לפני חג המולד, ככה שהיו לי כמה ימים של שקט. לקחתי חופשת לידה של שבועיים, אבל הכל התקדם לפני לוחות הזמנים שנקבעו מראש. חלק מהישיבות התקיימו בזום כשאני עוד הייתי בבית החולים".
ויזל גדלה ברמת גן ולמדה בתיכון "אהל שם". היא בת לאמא עורכת דין ואב מהנדס חשמל, אחות אמצעית לשני רופאים ונשואה לרופא. "עכשיו אני קצת פחות הכבשה השחורה", היא מתבדחת. היא שירתה בחיל האוויר כמפתחת סימולטורים בוגרת קורס ממר"ם ("גם זיקית היא סוג של סימולטור"), והיתה האישה הראשונה שסיימה מסלול קצונה של פיקוד משימתי, המשלב טכנולוגיה עם עבודת שטח. במהלך שירות הקבע היא התאהבה בתחום הנדסת החשמל ופנתה ללמוד אותו בטכניון.
לאורך הדרך, היא מספרת, תמיד רצתה ליזום. "אני אוהבת תחרויות, ובטכניון יש לא מעט תחרויות יזמות. זה היה התחביב שלי. באחת הפעמים נרשמתי לתחרות יזמות בשם 'כלים חקלאיים לדור הבא' בפקולטה להנדסה חקלאית".
זכית?
מ–1 עד 10, כמה התרגשת לאורך המשא ומתן?
"כיזמת, למדתי עם השנים לא לחגוג הצלחות לפני שהן קורות או נחתמות ונסגרות. מבחינתי, עד שזה קורה, זה לא קיים. את כל התהליך עשיתי בענייניות מוחלטת ללא שמץ של התרגשות.
"אני יכולה לומר שלאורך הדרך היו יותר חששות מאשר התרגשות, כי עולם היזמות הוא כזה שהיום את חושבת שאת חותמת על עסקה ומחר היא לא נחתמת, ואין לך ברירה אלא להמשיך. אז אנחנו מפתחים שכבת הגנה, לא חוגגים יותר מדי ולא נשברים. את כבר לא עלה נידף ברוח. זאת הסיבה שכמעט לא התייחסתי למשמעויות של התהליך".
"אני אוהבת תחרויות. בטכניון אפילו נרשמתי לתחרות יזמות בשם 'כלים חקלאיים לדור הבא'. הגעתי למקום האחרון, אבל התמודדתי"
עברו לתצוגת גלריה
איך התחושה האישית ביום שאחרי המכירה?
"ברמת התחושה היזמית היא לא קלה. זיקית היא איבר בגוף, היא חלק ממני, ועכשיו היא נמכרת. גם ברמה המעשית זה מורכב. אנחנו רגילים לעבוד במוד שבו הכל קורה מאוד מהר, והיצירתיות מתפרצת כל הזמן. הצוות שעובד בזיקית יוצר יכולות ובונה יכולות חדשות בקצב מסחרר.
"עם הרכישה הדברים משתנים ולוקחים יותר זמן. צריך להבין את הארגון, לדעת עם מי עובדים, לעשות התאמה, לשנות אוריינטציה. מצד שני, נפתחה לנו דלת לקהל עצום. ההשפעה שיש ליכולות של זיקית, כשהן מוטמעות בתאגיד בסדר גודל כזה, אין שנייה לה".
לא פשוט לעבוד עם תאגיד ענק.
"וולמארט באמת מתכוונים לשמר את זיקית כחברה עצמאית. לא פורקנו. תהיה לנו עצמאות מוחלטת בגיוסי העובדים. בחיים של סטארט־אפ את לא יכולה להרשות לעצמך להתפזר, כי לא תמיד יש זמן וכסף. עכשיו יש לנו".
לאורך כל הריאיון איתה, מקפידה ויזל לשדר עסקים כרגיל. לא לתת לעובדה שרק לפני כחודשיים חתמה על עסקת ענק, שהכניסה לכיסה כמה עשרות מיליוני דולרים, לשבש את ראיית העולם שלה וגם לא את סדר היום. "אני מאמינה בלהיות אישה עובדת. לא שיניתי כלום בחיי, אני עדיין נוסעת ביונדאי i10 שלי".
נכנסת למועדון המיליונרים.
"אני רוצה להאמין, ואני עובדת עם עצמי על כך, שגם עכשיו דברים לא ישתנו. החיים המקצועיים מעניינים אותי. אני רוצה לקום בבוקר וללכת לעבודה, ואני שמחה בעבודה שלי. זה מרגש שהחברה הכי גדולה בעולם רצתה גם את הטכנולוגיה שלנו, וגם אותי כמנהלת".
הכסף לא מסנוור?
"יש אנחת רווחה. אבל הכסף הזה מגיע אחרי שנים של חיים במתח גבוה, שבהן יזמים משתכרים משמעותית פחות מהממוצע, בטח בהשוואה לעולם ההיי־טק, ומשלמים לא מעט מחירים אישיים".
קנית משהו מיוחד אחרי החתימה?
"לא. בעצם קניתי קרם לחות שמאוד רציתי והיה לי יקר, 70 שקל לשפופרת. אחרי הרכישה קניתי לי, לאמא שלי, לחמותי, לאחותי ולמטפלת של הילד".
וואו, התפרעת.
"לגמרי. אני לא חושבת שהכסף ישנה אותי. אני לא רוצה שזה יקרה. אני אעריך את עצמי מאוד אם אשאר אדם צנוע".
ומה הלאה? תישארי עובדת וולמארט עד הפנסיה?
"רגש היזמות עדיין נמצא שם ותמיד יהיה שם, הוא לא נרגע ובוודאי יפרוץ. זה רק עניין של זמן". 
תגיות:

Thailand , Israel , Thai , Israelis , Yael-wiesel , Doug-macmillan , Louis-vuitton , Google , Instagram , Walmart , Centerd-israel , Gucci

אמיל וינשל עושה צחוק מהמשקיעים

אמיל וינשל עושה צחוק מהמשקיעים
bizportal.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from bizportal.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Doha , Ad-daw-ah , Qatar , Israel , Israelis , Bruriah-axelrod , Us-technology , Technology-world , Her-offline , Digital-insurance , Minor-bat , Amir-close