Live Breaking News & Updates on General inventory

Stay informed with the latest breaking news from General inventory on our comprehensive webpage. Get up-to-the-minute updates on local events, politics, business, entertainment, and more. Our dedicated team of journalists delivers timely and reliable news, ensuring you're always in the know. Discover firsthand accounts, expert analysis, and exclusive interviews, all in one convenient destination. Don't miss a beat — visit our webpage for real-time breaking news in General inventory and stay connected to the pulse of your community

Changes to Historic Vehicle Rules 2023 | Spanishvida - Spanish news in English

In 2023, the DGT is expected to officially approve a new regulation for historic vehicles. This new regulation will replace the first Historic Vehicle Regulation, Reglamento de Vehículos Históricos, created in 1995, almost 28 years ago. With this new announcement, the DGT will introduce very important new features for this type of model. Prepared by

Spain , Spanish , Ministry-of-industry , Spanish-federation-of-antique-vehicles , City-councils , Historic-vehicle-regulation , Reglamento-de-veh , Autonomous-communities , Spanish-federation , Antique-vehicles , General-inventory

Procession of La Graná de Rafal declared part of Valencian Cultural Heritage

Procession of La Graná de Rafal declared part of Valencian Cultural Heritage
theleader.info - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from theleader.info Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

La-gran , Pais-vasco , Spain , Generalitat-valenciana , Manuel-pineda , Easter-sunday , General-inventory , Valencian-cultural , Official-gazette , Intangible-local ,

Tower-Castle of Espioca Restoration / El fabricante de espheras

Tower-Castle of Espioca Restoration / El fabricante de espheras
archdaily.com - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from archdaily.com Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Milena-villalba , Agustina-coulleri , Espioca-restoration , Cultural-interest , General-inventory , Valencian-cultural-heritage , Archaeological-sites , Arab-period , Espioca-tower , மைலேனா-வில்லல்பா , கலாச்சார-ஆர்வம்

Tower-Castle of Espioca Restoration / El fabricante de espheras


© Milena Villalba
Adress the works wouldn’t be possible without undertaking an in-deep study of both the visible monument and the possible hidden traces under the existing mound in the immediate surroundings. Therefore, a first archaeological follow-up phase is carried out in order to obtain relevant data concerning ancient structures which must have been built around the tower creating its exterior picture.
© Milena Villalba
The wall structures of the tower still preserve their own trails characteristic of their traditional type of construction. For this very reason, it seeks to recover traditional jobs, techniques, and materials in order to restore lost stability to the whole. To this end, it has been decided to use the materials of the time. During Arab Period these materials were used to build that kind of defensive buildings. Our priority is to preserve the asset as well as to clearly differentiate between the original elements establishing a dialogue among the materials. Our premise is to preserve and raise awareness about the different historical phases of the monument.

Milena-villalba , Agustina-coulleri , Espioca-restoration , Cultural-interest , General-inventory , Valencian-cultural-heritage , Archaeological-sites , Arab-period , Espioca-tower , மைலேனா-வில்லல்பா , கலாச்சார-ஆர்வம்

"قوى سياسية": على الجميع العمل لتنقية البلاد من شرور الفساد – جريدة سبر الإلكترونية


أصدرت القوى السياسية الكويتية بياناً حول تفشي الفساد والتعدي على المال العام وحالات غسل الأموال، مؤكدة أن اكتشاف ومكافحة الفساد يجب أن تكون القضية الأولى التي توجب المصلحة العامة على الجميع الالتفاف حولها والعمل على تنقية البلاد من شرورها.
وأوضحت القوى في بيانها أن الكويت عانت من انتهاك خطير لثرواتها وإساءة كبيرة لسمعتها المالية والاقتصادية في السنوات الأخيرة وذلك بعد أن كشفت أخيراً مؤسسات عالية وأشخاص محليين أدلة على تفشي فساد وعدوان على قوانين الدولة والمال العام وحالات غسيل أموال في مؤسسات امنية ومالية من بعض المسؤولين الذين كانوا مؤتمنين عليها.
وأجمعت القوى في بيانها على أن اكتشاف ومكافحة الفساد بجميع صوره وأشكاله يجب أن تكون هي القضية الأولى التي توجب المصلحة العامة على الجميع الالتفاف حولها والعمل على تنقية البلاد من شرورها.
وقد أكدت القوى السياسية على التنسيق فيما بينها والتعاون مع كل المخلصين وبذل كل الجهود المعرفة مداخيل و طرق تسرب الفساد إلى أي مؤسسة من مؤسسات الدولة و عقاب أي مسؤول ينتهك قوانين الدولة وحرمة المال العام مهما كانت مكانته ومنزلته.
وقررت القوى السياسية الموقعة على هذا البيان على أن تجمع كل المعلومات عن أي شبهة من شبهات الفساد من أجل تتبعها وايصالها الى جهات التحقيق والمراهة محملة الوزارات السابقة مسؤولية كل الانتهاكات و الفساد الذي تم اكتشافه فيها، كما تحمل الحكومة الحالية مسؤولية متابعة كشف الأدلة و تقديم كل من عليه أي شبهة إلى القضاء، كما أن عليها وضع الإجراءات الكفيلة بعدم وقوع أي جريمة من جرائم المال العام في الوزارات و الهيئات الحكومية في المستقبل.
كما يرى الموقعون ضرورة أن يعطي مجلس الأمة الأولوية المناسبة هذه القضية التي أقلقت جميع المواطنين خاصة انه يملك جميع الأدوات التي تمكنه من محاصرة الفساد والقضاء عليه مثل تشكيل لجان التحقيق و تقديم الأسئلة البرلمانية وانتداب الاعضاء المناسبين لفحص جميع الوثائق والمستندات في جميع مؤسسات الدولة واستدعاء الشهود، بالإضافة إلى إقرار التشريعات القانونية الضرورية مثل قانون القيم البرلمانية بما يمنع تدخل النواب في الشؤون القضائية والتنفيذية ويمنع تقديم الهدايا والعطايا للنواب و غيرهم، أو تعامل النواب مع الدولة بالبيع والشراء بشكل مباشر أو غير مباشر.
وطالبت القوى السياسية بأن يبادر مجلس الأمة على الفور بفحص جميع التعديات على املاك الدولة واكتشاف اي استقلال مشبوه لها. او اي تنفيع خاص من هذه الأملاك بما يخالف القانون في سائر املاك الدولة مثل المزارع والجواخير و القسائم بانواعها وكذلك رصد ومنع أي مخالفة لقانون BOT.
وطالبت القوى السياسية بإصدار تشريع يضع القواعد العامة الجردة لسائر التعيينات خاصة الوظائف القيادية من غير تدخل الواسطة او المحسوبية او الاستثناء من قبل الوزراء بما يكفل اختيار الكفاءات الوطنية المناسبة في سائر الدوائر و المؤسسات الحكومية بإعتباره اللبنة الأولى لمكافحة الفساد، علاوة على ضرورة اخضاع الشركات التي تتنافس على مناقصات الحكومة للرقابة المالية الدقيقة من قبل المختصين، وأن تتعاون الحكومة بلا أي تأخر مع هذه الطالب المشروعة التي تضمن أهداف الشريعة الإسلامية والغايات الدستورية والتي تحقق مصلحة الوطن والأجيال القادمة.
وأعلنت القوى السياسية بأنها ستتابع تنفيذ هذه المرئيات وإقامة الندوات المشتركة من أجل القضاء على آفة الفساد أملين أن تتجاوز البلاد ازمتها و أن تتوجه الجهود نحو الاهتمام الجاد و تحقيق التعاون النشود بين السلطتين الاهتمام بهذه القضية الخطيرة بعد الخروج من الأزمة الحالية بينهما.
ووقع على البيان كل من التجمع السلفي الإسلامي، الحركة الدستورية الإسلامية، تجمع الميثاق الوطني، التحالف الإسلامي الوطني، الحركة الشعبية الوطنية، حركة التوافق الوطني الإسلامية، المنبر الديموقراطي الكويتي، الحركة الليبرالية الكويتية، حزب المحافظين المدني، تجمع راية الشعب، حركة العمل الشعبي.

Kuwait , National-islamic , Popular-movement , Charter-national , Alliance-islamic-national , General-inventory , Sharia-islamic , Salafi-islamic , Democrat-kuwait , குவைத் , தேசிய-இஸ்லாமிய