Live Breaking News & Updates on Value division

Stay informed with the latest breaking news from Value division on our comprehensive webpage. Get up-to-the-minute updates on local events, politics, business, entertainment, and more. Our dedicated team of journalists delivers timely and reliable news, ensuring you're always in the know. Discover firsthand accounts, expert analysis, and exclusive interviews, all in one convenient destination. Don't miss a beat — visit our webpage for real-time breaking news in Value division and stay connected to the pulse of your community

SVHC, Dartmouth Health planning merger; final proposal expected by March

BENNINGTON — Southwestern Vermont Health Care and Dartmouth Health are planning a merger that is expected to be completed by March, according to SVHC President and CEO Tom Dee.

Southwestern-vermont-medical-center , Vermont , United-states , Lebanon , Tom-dee , Leslie-keefe , Board-of-trustees , Regional-cancer-center , Value-division , Dartmouth-health , Dartmouth-hitchcock-medical-center , Dartmouth-health-quality

היום בהיסטוריה: החלל הראשון של פעולות האיבה

ביום י"ט באלול תרי"א (1851) הלך לעולמו הרב אברהם שלמה זלמן צורף שנרצח במכות חרב של ערבי בעת שהלך לתפילין ותיקין בירושלים. הוא נחשב לחלל

Constantinople , Istanbul , Turkey , Jerusalem , Israel-general- , Israel , Mecca , Makkah , Saudi-arabia , Syria , Lithuania , Spain

כך המציא בנו של אליעזר בן יהודה את העיתונות הצהובה בעברית

כך המציא בנו של אליעזר בן יהודה את העיתונות הצהובה בעברית
the7eye.org.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from the7eye.org.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Israel , Constantinople , Istanbul , Turkey , Jerusalem , Israel-general- , Japan , Vilnius , Vilniaus-apskritis , Lithuania , Paris , France-general-

News1 | לבן הרמאי


לבן הרמאי
יום המחר
המפלגות הערביות צריכות לחשוב על יום המחר בהסתה נגדן, שהן עלולות לגלות שוב את גזענותו ההיסטורית וההיסטרית של ליברמן נגדן, וספק אם העבודה ומרצ (שהצביעו בעד "חוק האזרחות" האנטי ערבי) יעדיפו את הציבור הערבי לטובת "המשרדים הקואליציוניים" ש"ייתפרו" עבורם בעתיד.
התלות בממסד הישראלי ובכספיו היא זו שהביאה לגזרות של ליברמן - מצאצאי השקפת בית רומנוב ברוסיה הצארית, נגד היהדות החרדית ובנייה
לחרדים לא תעזור ההסתה וההסטה לגזענות נגד העברת כספים לערבים כדי לעקור את האנטישמיות של אנשי ומצביעי "ישראל בתינו"
▪  ▪  ▪
לפני פחות משנתיים סערה המדינה הזו. האדמו"ר מסאטמר - מהרז"ל שליט"א, הגיע לארץ ישראל ובידו מזוודות עם כספי חלוקה: למוסדות חרדים שאינם נתמכים על-ידי המדינה ושלוחותייה, וחלק אחר מהכספים יועד למשפחות מ"העדה החרדית" בירושלים ובבית שמש, שמתנזרות מכספי "הביטוח הלאומי". גם החוגים "החרדים-ציוניים", של "יהדות התורה" ושל ש"ס, הסתייגו מהאדמו"ר מסאטמר כאשר המפלגות האנטי דתיות בעיקר סערו על הדרך הזו, של חלוקת כספים בפרהסייה ובקולניות לאלה המחרימים את ה"כספים הממלכתיים".
לא אכנס כאן לפולמוס הרעיוני שהביא לצעד הזה כבר לפני למעלה משבעים וחמש שנה, בחתימת האדמו"ר מסאטמר דאז - הרב יואל טיטלבאום זצקו"ל, אבל את התשובה הפרקטית למעשהו של האדמו"ר מסאטמר שליט"א ואת הסיבה להוראת השיטה על-ידי האדמו"ר זצקו"ל קיבלנו בשנה וחצי האחרונה.
ראשית, התשובה ניתנה כבר במהלך "שנת הקורונה". מוסדות החינוך החרדים של "העדה החרדית" לא נבהלו מאיומי הממסד הישראלי, שאיים להפסיק את המימון הכספי לאלה שימשיכו ללמוד שלא על-פי הוראות השעה המבולבלות, ואף לא פעם הסותרות, של משרד החינוך. המוסדות של "העדה החרדית" לא נבהלו מכך משום שהם מעולם גם לא נזקקו, ובע"ה גם לא יזדקקו, ל"תמיכה ממלכתית" של משרדי האוצר, החינוך, התרבות, העיריות וההסתדרויות הציוניות למיניהן. הכסף בע"ה תמיד יגיע אך ורק מהורי התלמידים, ובעיקר מגבירי היהדות החרדית הפועלים על-פי שיטת האדמו"ר מסאטמר זצקו"ל, רבי יואל טיטלבאום. בשבוע האחרון קיבלנו חיזוק נוסף לשיטת סאטמר - להחרים "סיוע ממלכתי" מהיהדות החרדית הנאמנה להשם.
איווט ליברמן, כיום שר האוצר, החליט לשנות את אמות המידה לתמיכה ממלכתית למעונות היום לילדים, וזאת כדי להדיר לפחות 24 אלף משפחות חרדיות מקבלת הסיוע ובכך לנסות לשנות את אורח חייהם כדי ש"יתבוללו" בתוך מגמת הורדת הנאמנות לתורה בלבד. לפני שאגע בליברמן - האיש ומטרותיו האנטי-דתיות, אני מציע לנציגות הפוליטית של החרדים הציונים להפסיק ליילל כמסכנים או להסית נגד העברת כספים לערבים אלא להתחיל להבין שרבניהם ומנהיגיהם ההיסטוריים והנוכחים פשוט טעו בשיטה של "להציל מלוע הארי" ועוד מיני קלישאות אנטי תורתיות שהם הביאו כהצדקה לברית עם מחרבי ומהרסי תורת השם מימים ימימה ועד ימינו אנו, כולל טיפוחו של הדוב מבריה"מ לשעבר, קרי - איווט ליברמן. אם באמת היו עומדים ראשי תורה של ממש בראש המפלגות החרדיות, ובמיוחד בש"ס, הם היו שולחים הביתה את אריה דרעי.
דרעי היה האיש שטיפח במגזר החרדי את אביגדור ליברמן ומזה עשרות שנים הפכו ל"בן ברית" כביכול של היהדות החרדית. רק לפני כשלוש שנים הם מינו יחד את ראש עיריית ירושלים הנוכחי, משה ליאון, שהובא מירכתי גבעתיים החילונית והאנטי דתית. לא פלא הוא שהאיש מגבעתיים עסוק היום בהכנסת "הרכבת הקלה" לשכונות החרדיות כדי להביא ל"אינטגרציה" שתהרוס את ציבין החיים החרדים בירושלים. גם גפני, ליצמן, אייכלר, פרוש, הלפרט, מוזס, מקלב, לופוליאנסקי וטסלר לא טמנו ידם בצלחת הפוליטית אלא העניקו גושפנקא לאחד מאויבי היהדות הגדולים ביותר שצמח כאן, יותר משני הלפידים, מאבנרי, מאלוני ומרפאל איתן, למרות שכול העסקנים החרדים הללו ידעו והיטב מיהו ליברמן ואיזה ציבור נכרי ואנטי-דתי הוא מייצג.
כל עוד "המעשרות" היו "לפתח חטאת רובץ" של כספי המדינה שהועברו דרך העסקונה החרדית ליהדות החרדית, הרי שהעסקונה הזו עצמה עיניים, אטמה אוזניים וסתמה את פיותייה לנוכח האנטי דתיות של ליברמן ובוחריו, שלא פעם הגיעה לאנטישמיות של ממש, שהובאה מאותה ממלכה רוסית עתיקה ומיוצגת כיום גם על-ידי שונאי עם ישראל שהגרו לכאן מערבות אוקראינה.
הנציג של הסכלת בית רומנוב
ברוב ימי המאה התשע עשרה, ובתחילת המאה העשרים, לחמו ראשי היהדות (בממלכה הצארית ברוסיה) נגד ניסיונם של שלטונות רוסיה הצארית לשנות את החינוך היהודי ולהחדיר במקומו את ה"ממלכתיות" החשוכה שלהם, לתוך עם ישראל, כדי לעקור מצוות מעם ישראל וכך גם למגרו דמוגרפית. בית רומנוב - בסיס השלטון הצארי, עמד בראש המערכה האנטישמית הזו, ובכללה גם "גזירת הקנטוניסטים", של חטיפת ילדי יהודים רכים לצבא הרוסי, כדי להמיר את דתם. אבל כאן יש להוסיף ולציין כי את הרעיון למגר את היהדות באופן דמוגרפי מבחינה מעשית נתנו המשכילים היהודיים לצאר ולמרעיו, והם גם היו ה"מוסרים" המרכזיים במערכה זו.
רבני רוסיה הגדולה (שגם פולין הייתה בתחומה) לחמו נגד הגזרות הללו ואף סגרו ישיבות כדי להחדיר קלקלה "חינוכית" לילדי ישראל. בראש המערכה הזו עמדו למעלה ממאה שנה רבנים גדולים כמו אלחנן ספקטור, חיים עוזר גורוז'ינסקי, האדמו"רים מלובאביטש, "החפץ חיים" וכמובן "בית בריסק". איווט ליברמן הוא גלגול היסטורי של אותם משכילים יהודיים אנטי-דתיים ושל בית רומנוב ביחד. הוא גדל לימים בבריה"מ האנטי-דתית שבה הכריחו גם עקרות בית ענוגות לעבוד קשה תחת הסיסמה "העבודה משחררת", וכמובן תחת שטיפת המוח של "ילודה מינימאלית".
ליברמן עצמו גדל ועוצב במדינה הירודה והפרימיטיבית ביותר של "חבר העמים" שהתפרק מבריה"מ לשעבר: במולדביה העצמאית, שבה כל יום עדיין נאבקים זה בזה פיזית, חינוכית, לאומית ותרבותית רומנים, רוסים, אוקראינים וטורקים נוצרים (שנקראים "גגאושים"). בקרב בוחריו של ליברמן קיימת שנאה אנטישמית ממש ליהדות, ובמיוחד לחרדים - שיהודים יוצאי "חבר העמים" הספיקו להעיד על קיומה בתעמולת הבחירות ברוסית של "ישראל בתנו". צעד נכון היה שהיהדות החרדית, ובמיוחד זו שאיננה נשענת על כספי המדינה, תפנה לאגונים בינלאומיים באו"ם ובאירופה כנגד האנטישמיות של ליברמן, כפי שמתלוננים לא פעם ארגונים יהודיים רבים נגד האנטישמיות של גב' לה פן בצרפת ומרעייה האירופיים והאמריקנים.
גזענות הפוכה איננה תרופה
הניסיון הגזעני של הסתת והסטת הוויכוח עם ליברמן ומרעיו האנטישמיים מ"ישראל בתנו" וממפלגות אחרות, לכיוון "למה לערבים נותנים מילארדים ולנו מקצצים כיהודים"? הוא ניסיון של בת יענה המסרבת להבין כי מלחמת ליברמן, "יש עתיד", העבודה הרפורמים, הקונסרבטיביים ומרצ נגד היהדות החרדית איננה מהעדפת הערבים אלא משנאת היהדות ומהניסיון לפגוע בעם היהודי הדתי והחרדי באופן דמוגרפי כדי לשוות לעצמם את הכותרת הבלעדית של "יצוג העם היהודי". ההתלהמות החרדית-ציונית בערבים לא תביא לשחרור היהדות החרדית ולהאדרת הדת היהודית והצלתה מציפורני הברית של האנטי דתיים היהודים בישראל עם הנכרים מחבר העמים, שחברו יחדיו כדי ליצור "עם חדש" שמהותו תהיה "כנעניות" רוחנית במקום להיות בנויה על בסיס יהודי. גם גזענותם של כמה מעסקני "אגודת ישראל" נגד העדה האתיופית וכינויה של בני העדה הזו כ"כושים" (כפי שעשה זאת האחראי על מעונות היום של "אגודת ישראל") לא תגרום לתמורה חיובית עבור היהדת בהחרדית בחברה הישראלית.
תמרור לערבים
מנגד, הייתי מציע למנהיגות הערבית לא להתעלם מגזענותו של המהגר ממולדביה נגד היהדות החרדית, שהרע לערבים רק תמול-שלשום, וכבר איים עליהם בטראנספר, ומי יודע מתי הוא יחזור לנושא הזה. היה מספיק לראות את גב' סופה לנדבר - שרה ותיקה לשעבר במדי "ישראל בתנו", כאשר בשיניים נוקשות מפחד היא סיפרה מיהו הליברמן הזה, ועל עקרון השנאה המתהפך אצלו מצד אל צד. ברע"ם ישנם גורמים שמתחילים לזהות כי "הקירוב לממסד הישראלי" נוצר עבורם רק כדי להפריד אותם מציבורים יהודים אחרים, כמו החרדים והעדה האתיופית, כדי למשול בערבים טוב יותר. אני יודע שמנצור עבאס הנוכחי לא ירים עדיין דגל לסולידריות עם היהדות החרדית משום שה"בוסים שלו" (מטעם "הממסד הביטחוני" של ישראל...) - אודי כהן ומיכאל מלכיור, בוודאי שאינם רוצים באמת שרע"ם והאיסלאמים יחברו עצמאית לחרדים. אבל מ"הרשימה הערבית המשותפת" אני כן מצפה שהשכל הפוליטי והרעיוני של ראשייה יוביל לגינוי מעלליו של ליברמן נגד היהדות החרדית, הן משום חרב האפליה המתהפכת בישראל, מחרדים לערבים וחוזר חלילה, והן למרות הקולות הגזעניים של כמה מראשי ש"ס ו"יהדות התורה".
תמר גוז'נסקי כמשל
באמצע שנות התשעים של המאה העשרים עמד בראש הגזענות נגד החרדים בכלל ונגד עליית הדמוגרפיה החרדית בפרט, אדם בשם ארנן יקותיאלי, י"ור סיעת מרצ בירושלים. הוא לא רק ששמח לאידם של העניים החרדים אלא האשימם במר גורלם, וכמו ליברמן כיום גם הוא "המליץ" על "מחנות עבודה" עבורם (כדאי שפעם יש להוריד את מסיכת "העבודות הפרודוקטיביות" של חלק מיוצאי חבר העמים הנכרים ולגלות במה באמת הללו "עוסקים" ו/או "עובדים"...). באותם ימים כיהנה ח"כית בסיעת חד"ש (הסיעה המרכזית כיום ב"רשימה הערבית המשותפת") ושמה היה תמר גוז'נסקי. היא הייתה קומוניסטית אמיתית במובנה החיובי של המילה - דהיינו, מלחמה לטובת ציבור הפועלים והשכירים, ולמען שיווין חברתי אמיתי.
כשיקותיאלי פער את פי ההסתה שלו היא קמה ותקפה אותה בפרלמנט הישראלי ובתקשורת הכללית וטענה אז כי "אסור להפריד את מאבקם של העניים נגד הפלייתם ונגד המשך גורלם הקשה, אלא יש לאחד את מאבק העניים לכוח אחד שלא יותיר מקום למשחק ה"הפרד ומשול" של המעמד העליון המדכא". אני מצפה מאיימן עודה, אעידה תומה-סלימן ועופר כסיף לפעול ולומר בפירוש את מה שאמרה גב' גוז'נסקי לפני עשרות שנים, כשפעלה נגד ההסתה של יקותיאלי נגד העניים החרדים. אותו יקותיאלי היה הרבה יותר בן ברית פוליטי קרוב של חד"ש מליברמן הגזען והטרנספריסט של היום.
תאריך: 

Jerusalem , Israel-general- , Israel , United-states , Egypt , Russia , Poland , Satmar , Sakha-yakutiya- , Ethiopia , Ukraine , Russian

News1 | ישר וזקוף כמטה


ישר וזקוף כמטה
מצוות אדוני [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
לשנן דבריו במישרין לעם למען ידעו כי הנודר נדר איננו יכול לחזור בו מנדרו, אלא אם בר סמכא חכם הבקי בהלכות נדרים, יתיר את הנדר
▪  ▪  ▪
אֱמֹר וְקַיֵּם
כֹּל הַיּוֹדֵעַ כִּי אֵינֶנוּ יָכוֹל לִנְדּוֹר וּלְקַיֵּם
הַנֶּדֶר שֶׁנָּדַר בְּחֶדְוָה סוֹפוֹ בְּרַע יְסַיֵּם
נְהַג כְּדבְרֵי חֲכָמִים 'בְּמַחֲשָׁבָה תְחִלָּה'
עֲשֶׂה טוֹב לִשְׁמוֹ וְאַל תְצַפֶּה לִתְהִלָּה
לֹא טוֹב לְהֵחָפֵז וְלִנְדּוֹר בִּשְעַת מְצוּקָה
אַף לֹא בִּשְׁעַת שִׂמְחָה צַעַר אוֹ תְּעוּקָה
טוֹב לִזְכּוֹר נִדְרוֹ שֶׁל יִפְתָּח וְסוֹפוֹ הַמָּר
בָּרוּךְ הָאוֹמֵר ומְקַיֵּם בָּרוּךְ ה' שֶׁאָמַר
אַל תִּתֵּן לְפִיךָ דְּרוֹר וְאַל תְּמָהֵר לִנְדּוֹר
אִם יוֹדֵעַ אַתָּה מוֹצָא פִּיךָ לֹא תִּשְׁמוֹר
אַף הקב"ה גּוֹזֵר וּמְקַיֵּם וְשַׁב וּמְרָחֵם
אַף נְּקָמָה בְּעַמּוֹן וּמוֹאָב גָזַר וְלֹא קִיֵּם
יַעַן כִי זְכוּת רוּת הַמּוֹאֲבִיּהָ עַל קִצְפוֹ גָּבַר
וְאַף בְּעַמּוֹנִית
1 לשְׁלֹמֹה אֱלֹהִים לוֹ בָּחַר
במטה שנתן ה' בידי אהרן פקד
ה' נתן בידי אהרן מטה-מקל בו הוא פקד ועשה את אשר צִוָּהוּ ה' מול פרעה ומול עם ישראל אשר גם הוא נחלק למטות, במשמעות מפקדות שנאמר:
וידבר משה אל ראשי המטות, לבני ישראל לאמור (ל/ב). כאן מתעוררת שאלה בְּדַבֵּר משה ובהבאת מצות ה' אל המטות. הכוונה הייתה לדבר לעם ישראל שנתחלק ליחידות לפי השבטים ובראש כל שבט העמיד מנהיג כראש השבט שנקרא גם ראש המטה, אשר הוא ידבר בעדם ויעביר להם את מצוות ה' אשר צווה אותם בלכתם במדבר
שנאמר: וידבר משה אל ראשי המטות. משמע שמשה לא דבר ישר אל העם בהמוניו, אלא באמצעות דבר אל המנהיג שהעמיד משה במצות האלוהים בראשו, זאת ללמדך שאם אתה מנהיג דגול כמשה המביא דבר ה' אל העם עליך לעשות זאת דרך ראשי העם שמתחיו ולא להתעלם ממנהיגיו. רש"י אומר: ואפשר כי לא ניתן ללמד עם אלא באמצעות מנהיגיו? אכן כן כי חיב אדם ללמוד תורה מפי מנהיגיו כדי לדעת הלכות החיים הישרים והתמימים ומעל לכל אהבת ישראל ואהבת איש את רעהו, למרות השוני שיש ביניהם. רש"י מבהיר כי פנית משה אל ראשי המטות תחילה, נועדה ללמדם את כללי הנדר ואת עקרונותיו, זאת כדי שהם יחד אתו ילמדו את בני ישראל, כי לעתים יש וצריך להתיר נדר שנדר אדם ומוצא עצמו כי אינו יכול לקימו. כפי שאנו רגילים גם כיום שלכל כלל יש יוצא מן הכלל. משה בקש להבהיר הלכות אלו תחילה למנהיגים לראשי המטות, כדי שהם יעבירו דבר ה' אל העם ורק לאחר שהביא דבר הנדר לראשי העם עבר אל העם עצמו, כי מצאנו נאמר "וישובו אליו (אל משה) אהרן וכל הנשיאים בעדה וידבר משה אליהם ואחרי כן נגשו כל בני ישראל" (שמות לד/לא-לב): זאת לשנן דבריו במישרין לעם למען ידעו כי הנודר נדר איננו יכול לחזור בו מנדרו, אלא אם בר סמכא חכם הבקי בהלכות נדרים, יתיר את הנדר. ואם אין מומחה כזה,
שלושה הדיוטות מפשוטי העם שאינם מומחים, יוכלו להתיר את הנדר. בכל מקרה אין הנודר יכול לאסור את המותר ולא להתיר את האיסור יהא הוא בר סמכא אשר יהיה.
משמעויות המושג מטה
מצאנו כי כאשר באו משה ואהרן אל פרעה להודיע לו את דבר אלוהים לצוות עליו לשחרר את בני ישראל ולהוציאם לחופשי, כל אחד מהם
החזיק במטה שהוא מוט או ענף של עץ השדה, זאת כדי להראות לפרעה שראה עצמו אלוהי המצרים וכך ראוהו בני עמו אלילם, כי גם מנהיגי רגילים יכולים להנהיג עם ועל כן עם שהטיל ה' על משה את המשימה להוציא ישראל ממצרים שאל אותו:
מַזֶּה בְיָדְךָ ויאמר משה מטה (שמות ד/ב). אמר לו במטה הזה תראה להם את כֹּחֲךָ כדרכם של חרטמי מצרים העושים להטים. בעזרת המטה אשר בידיך או בידי אהרן אחיך, תעשה את הלהטים שהם רגילים להם. לא בכדי פרשות השבוע מטות ומסעי סמוכות זו לזו ונקראות יחד, ללמדך שהמטה מסמל זקיפות קומה ויושר מדות (כלשוננו, ישר כמו סרגל) לכן המנהיג האוחז במטה עליו להיות זקוף קומה ומעל לכל יָשָׁר. הכוונה למנהיג שמנהיג את העם. בוחן עצמו אם אכן הוא ישר וזקוף כמטה, אחרת הוא איננו ראוי להנהיג את העם. לא בכדי גם בימינו משתמשים במושג מטה, והמחזיק בו מנהיג כגון: ראש ממשלה, נשיא מדינה וראש מטה כללי של הצבא
"רמטכ"ל", שאחריות גדולה מוטלת על כתפיו שכל כֻּלָּה באה להבטיח שלום ישראל שלום העם בארצו ושלמות הארץ. כאן חל הכלל
חסך שבטו שנא בנו. רק מנהיגות נקיה מרבב ולנגד עיניה טובת העם תתקיים, ייתכן כי עם ישראל מחולק לשבטים מן המושג
שבט, ללמדך כי על העם צריך להיות ישר חזק ויציב כאותו מטה המסמל שבט. לא בכדי נאמר:
חסך שבטו שנא בנו. הכוונה אין על האב או ראש השבט, המנהיג להרתע מלהתריע על עוולות ועל שחיתיות כדי להיות מקובל, כי בכך אומנם הוא נהנה לזמן מה, אך פוגע בכוחו של העם. אין הכוונה להלקות את הבן, אלא הכוונה לא לחסוך הטפת מוסר, לכן האב שנמנע מללמד מקורותיו והשבט ממנו צמח, בעצם מביא על בנו צרות בחיים. ואין להתעלם ממשמעות המושג
מטה מקל זקוף וישר שמסמל אמצעי להרתיע את הסוטה מדרך הישר, בכך גם ירווה נחת מבנו ומבני עמו. לא בכדי נחלק ישראל לשבטים כדימוי לענפים היוצאים מעץ, שצריכים להיות זקופים וישרים וחזקים, זאת גם הסיבה שכל שבט קבל נחלה בארץ שתשמר בעבורו והיא תשמור עליו.
מסעות ישראל במדבר עד בואם ארץ כנען
הצעידה החלה מרעמסס מיום שנהיו בני ישראל - בני יעקב לעם וזה בחודש הראשון (למעשה הוא החודש השביעי של השנה) שמכונה חודש ראשון שבא לסמל ראשי מנין החדשים מראשית התהוות ישראל מבני ישראל לעם. היציאה ממצרים הייתה אירוע מכונן, לא בריחה אלא יציאה בראש זקוף שנאמר:
ביד רמה לעיני כל מצרים (מסעי לג/ג). כאמור, זו הייתה יציאה בחמישה עשר לחודש השביעי שנחשב לראש חדשים בעבור שכאמור נחשב לעם. הפרשה מפרטת כל המסע וכל מקומות שם חנו בני ישראל מהיציאה ממצרים עד הגיעם עד הירדן מבית הַיְּשִׂמת עד אבל השטים בערבת מואב על ירדו ירחו ששם הנקבע גבול הארץ שהוריש הקב"ה לישראל. מכאן ישראל צריך לעבור את הירדן-ירחו, כדי לרשת את הארץ. כאן ישראל נדרש להלחם ולרשת את הארץ מעמי כנען. המצווה העיקרית שצווה הקב"ה
ואבדתם את כל מַשְכִּיֹּתם (מסעי לג/נב) ואת כל צלמי מסכתם ותשמידו כל
"במותם", דהיינו מזבחות עליהם מקריבים קרבנות לבעל. כדי לסלק כל עיבודת אלילים מקרב ישראל. לא בכדי מאז ישראל נלחם לשמור על אפיה של ישראל כארצו של ישראל. בשלב זה משה מסיים משימתו הוא כבר לא יכנס עם העם לארץ ולא הוא שיחלק את הנחלות בה. כפי שאמר הקב"ה למשה:
ראה את הארץ אשר נתתיה לבני ישראל ונאספת אל עמיך כמו שנאסף אהרן כאן מחוץ לגבולות ארץ ישראל (פינחס כז/יב, יג).
יהושע ינהיג את העם. בפרשה זו כבר החל הפילוג בעם. שבט
גד ושבט
ראובן וחצי שבט
מנשה, לא ביקשו נחלה בארץ וקבלו נחלתם מחוץ לארץ כנען מכאן עולה כי ישמעאל המסמל את הבדווים שפלשו במרוצת השנים לארץ ולעשו בהנר אדום סעיר שמזוהה עם "האחרים" שאינם חלק מעם ישראל אין להם חלק בה. ןשוב חוזרת כאן פרשת בנות צלפחד הזכיר לנו כי גם הקב"ה עשה צדק אתם ונתן להם נחלת אביהם ובתנאי שלא יעזבו את השבט אליו השתיך אביהן. השמירה על הנחלה בארץ הוא שקיים את עם ישראל לדורותיו. זה מהוה תזכורת לנו כי הנחלה בארץ חשובה ומגבש את העם. לכן הקב"ה מצא צורך לשנות את ההלכה, ברם צריך להזכיר לעצמנו כי ארבעת אלפים שנה, עם ישראל חי וקים וארצו קימת ובה לא קם שלטון ערבי מעולם, למרות השתלטות שמעצמות פלשו לארץ. ההאחזות בקרקע והישיבה בה והאחיזה בקרקעותיה, עליהם שמרו שרידי יהודה וישראל, לא קרה בארץ את אשר קרה בארצות המזרח שכנותיה ששם אנשי המדבר היו לאדוני הארצות אליהן פלשו. לא בכדי במלחמת ששת הימים השטח שפלשו בדויי עבר הירדן וספחוהו אליהם, נקרא שטח מוחזק. כי לא היה שלטון זר בר קימה בארץ זולתי ממלכות ישראל ויהודה שחרבו פעמים משנאת אחים. רב לנו בשנאת עמים זרים, אשר העם ישראל אשר אכן הוא אור לגויים .
נִרְאָה כִּי אָנוּ עֲדָיִן בְּמַטּוֹת וּמַסְעֵי
הַמַּסָּע לֹא הָשְׁלַם וְעֲדָיִן מִתְהַוֶּה
אָנוּ עֲדָיִן בַּדֶּרֶךְ לְמַמֵּשׁ אֶת הַזְכוּת
זֶה תַהֲלִיךְ אָרוֹךְ אַךְ הוּא הָאֵיכוּת
בַּדֶּרֶךְ לְמַמֵּשׁ אֶת אֲשֶר ה' הוֹרִישׁ
כִּי עַל כֶּן אַחְוָה וְרֵעוּת יֶשׁ לְהָחִישׁ
בַּל יִהְיֶה מְאִתָּנוּ מְחַשֵּׁב חִשּׁוּבִים
יִזְכּוֹר כִּי לֹא תָּמוּ שְׂנָאוֹת הַזָּרִים
הַכְּסִילִים הַצֶּאֱצָאִים עַמֵּי הַמִּדְבַּר
לא עִיְנוּ בַּתּוֹרָה וּמָה כָּתוּב בַּקֻּרְאָן
כִּי אָז הָיוּ לוֹמְדִים לָדַעַת הָאֱמֶת
כִּי צִוָּה ה' אֶרֶץ כְּנַעַן לְעַמּוֹ לָתֶת
הִגַּעְנוּ לְסוֹף הַדֶּרֶךְ תַּרְתֵּי מַשְׁמַע
טֶרֶם תָּמוּ נְדוּדִים וְלֹא תָּם הַמַּסָּע
הערות
תאריך: 

Jerusalem , Israel-general- , Israel , Dubai , Dubayy , United-arab-emirates , Vienna , Wien , Austria , Iran , Abraham-benmelech , Ayelet-shaked

News1 | "לפני הכל אני סבא אוהב ומאושר"


עודד אלון [צילום: טליה בן-סבו]
[צילום: טליה בן-סבו]
ראש המועצה החרדית הראשון, מנכ"ל המועצה אפרת וקצין המודיעין עודד אלון חובק ספר ילדים ראשון, "חיות וחוויות"
▪  ▪  ▪
שורה חדשה נרשמת בימים אלה ברזומה הגדוש והמרשים של עודד אלון אשר קורות חיו שזורים בקורותיה של מדינת ישראל. עודד אלון, 82, עמד בצמתים משמעותיים בבניית ובביטחון מדינת ישראל. עודד הוציא בימים אלה את ספר הילדים הצבעוני והססגוני "חיות וחוויות", אשר יצא לאור בהוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר" בניהולו של המנכ"ל, המשורר והסופר עמנואל בן סבו. "הספר הנפלא והקסום הזה הוא סנונית ראשונה מבחינתי. זהו סיפור לילדיי, לנכדיי ולניני האהובים. כאבא נוכח נפקד בשל המחויבויות הלאומיות אני חש סגירת מעגל בסיפורים שלא הרבתי לספר לילדיי היקרים ואותם השלמתי עם הנכדים והנין".
עודד אלון הוא מלח הארץ, איש ביטחון ומבכירי המודיעין בישראל אשר היה שותף באירועים שגם כיום ממרחק השנים עדיין אינם מותרים לפרסום. מי ששימש כראש המועצה הראשון של העיר החרדית עמנואל, כמנכ"ל היישוב אפרת, כמנהל כפר נוער לילדים על הקצה, מי ששרת בשני משרדי ראשי הממשלה - מנחם בגין ויצחק רבין, מעתה הוא גם סופר ילדים מוכשר אשר הוציא את ספרו העשיר, המחכים, המהנה והמלא בעושר של הטבע, "חיות וחוויות".
"הספר עם הציורים הנפלאים של הציירת המוכשרת ליהי הברי הוא ספר אחר, שונה, גדוש בצבע, בהומור, בשנינות ובאהבת בעלי חיים. אומר עודד ומוסיף, הספר מוקדש באהבה גדולה לרעייתי האהובה לאה אשר עמלה וגידלה במסירות את ילדנו בעת שהייתי בשליחות ארוכה למען המדינה. ספר זה הוא מעין חוויה מתקנת עבורי כאבא שהיה נוכח נפקד תקופות ארוכות והיום מספר בחדווה לנכדיי המקסימים את סיפורי הילדים".
עודד תמיד היה קשוב לליבם, לרוחם ולצרכי ילדים ובני נוער. העניין בלט במיוחד כשניהל בהצלחה בית ספר לנערים במצוקה, וכשניהל פנימייה לנוער קצה של משרד הרווחה. עודד גם ליווה לטיול מרגש ומרתק של ארבעים ילדים וילדות נפגעי פעולות טרור ואיבה במסע מיוחד בבלגיה. שם נקשרו אליו הילדים והצוות בעבותות של אהבה.
"סיפור טוב הוא סיפור שנשאר אתך זמן רב ומעלה בך חיוך גם ברגעים הכי לא צפויים. קבוצת המיקוד שלי הייתה נכדיי היקרים שנהנו מהסיפורים ומהחריזה הקצבית. האושר שלהם מציף אותי וגורם לי להמשיך ליצור איכות עבורם ועבור ניני הבאים". בימים אלה שוקד עודד אלון על ספר חדש העוסק ביופי השפה העברית וייחודה.
מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.

Jerusalem , Israel-general- , Israel , Vienna , Wien , Austria , Iran , Abraham-benmelech , Ayelet-shaked , Elijah-kaufman , Edah-hachareidis , Yoni-ben-menachem

News1 | הכוכב המוכר והאהוב מכולם

News1 | הכוכב המוכר והאהוב מכולם
news1.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from news1.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Jerusalem , Israel-general- , Israel , Vienna , Wien , Austria , Iran , Emmanuel-ben , Elijah-kaufman , Edah-hachareidis , Yoni-ben-menachem , Medinat-yisra-el

אנחנו שטייטעל עם חיל אוויר

אנחנו שטייטעל עם חיל אוויר
ynet.co.il - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from ynet.co.il Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Modiin , Israel-general , Israel , Jerusalem , Hebron , West-bank , Jotapata , Ha-afon , Beit-shemesh , Yerushalayim , Spain , Spanish

Helping Tohoku's youth aim higher | The Japan Times


Mar 11, 2021
The Great East Japan Earthquake on March 11, 2011, caused the deaths of 15,899 people and left 2,529 unaccounted for, mostly in Miyagi, Iwate and Fukushima prefectures in the Tohoku region.
It also left 1,756 children without a father or mother, or both, according to a 2015 report by the Health, Labor and Welfare Ministry.
In response, Rohto Pharmaceutical Co. teamed up with Kagome Co. and Calbee Inc. to establish the Michinoku Future Fund, which supports those children financially so they can move on to attain higher education after graduating from high school.
“Our company is based in Osaka and experienced the Great Hanshin-Awaji Earthquake (in 1995). At that time, our Chairman, Kunio Yamada, felt so sad to see a lot of kids choose not to return to the damaged area even after the recovery,’’ said Haruna Shibata of Rohto’s Public Relations and Creating Shared Value Division, who was temporarily transferred to the fund’s office from 2015 to 2017. “When the 3/11 disaster happened, Yamada wanted to support children who would be the center of the recovery effort in the future.’’

Iwate , Japan , Michinoku , Japan-general , Osaka , Tohoku , Kunio-yamada , Haruna-shibata , Shintaro-fujita , Rohto-pharmaceutical-co , Calbee-inc , Value-division

Pe 26 februarie 2021 TeraPlast Bistriţa urmează să încaseze fondurile aferente tranzacţiei de vânzare a unei părţi din afacere, inclusiv divizia din Serbia, către Kingspan Group. Compania, aviz favorabil de la Autoritatea pentru Protejarea Concurenţei din Serbia

Pe 26 februarie 2021 TeraPlast Bistriţa urmează să încaseze fondurile aferente tranzacţiei de vânzare a unei părţi din afacere, inclusiv divizia din Serbia, către Kingspan Group. Compania, aviz favorabil de la Autoritatea pentru Protejarea Concurenţei din Serbia
zf.ro - get the latest breaking news, showbiz & celebrity photos, sport news & rumours, viral videos and top stories from zf.ro Daily Mail and Mail on Sunday newspapers.

Serbia , Ireland , Romania , Irish , Teraplast-bistrita , Group-teraplast , Authority-for-protection-competition-of-serbia , Division-of-serbia , Value-division , Agreement-authority-for-protection-competition-of-serbia , February-teraplast-bistrita , Protection-competition